Amerikában az évtized tíz legkelendőbb játékából hét Call of Duty volt
További Godmode cikkek
Sokszor felmerült már sok emberben a kérdés, hogy mégis mi a francért jelenik meg minden évben egy új Call of Duty (CoD), egy friss kutatás alapján azonban nagyon is van ennek értelme, az Egyesült Államokban ugyanis az előző évtized tíz legkelendőbb játékából hét ebbe a szériába tartozik – írja a PC Gamer.
Az NPD Group nevű piackutató cég az összes platformra vetítve vizsgálta meg, hogy mire haraptak az amerikai gémerek a 2010-es években, végül pedig a következő listát állították össze:
- Grand Theft Auto 5 (Take-Two Interactive)
- Call of Duty: Black Ops (Activision Blizzard)
- Call of Duty: Black Ops 2 (Activision Blizzard)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard)
- Call of Duty: Black Ops 3 (Activision Blizzard)
- Call of Duty: Ghosts (Activision Blizzard)
- Red Dead Redemption 2 (Take-Two Interactive)
- Call of Duty: WWII (Activision Blizzard)
- Call of Duty: Black Ops 4 (Activision Blizzard)
- Minecraft (Microsoft)
A listán jól látszik a Call of Duty dominanciája, az egészhez pedig az is hozzátartozik, hogy az új Modern Warfare vélhetően csak azért nem került fel a listára, mert tavaly év vége felé jelent meg – ezt az elméletet támasztja alá az is, hogy a tavalyi évben viszont ez volt a legkelendőbb játék a kutatás alapján. Ezen kívül a Infinite Warfare és az Advanced Warfare maradtak le a listáról, ami igazából csak azért meglepő, mert a hatodik helyen álló Ghostsot mindkettőnél rosszabbul fogadták.
A legjobb 15-be azért ez a három játék is bekerült, ami azt jelenti, hogy ezen a listán az összes főbb CoD rajta van, ami az elmúlt tíz évben megjelent. Ennek fényében elég impozáns, hogy a GTA 5 mindet meg tudta előzni, vélhetően főként a GTA Online miatt, ami miatt a játék a mai napig magabiztosan őrzi a top 10-es helyét a Steam eladási toplistáján.
A listával persze vannak problémák. Egyrészt az NPD kutatása csak a Steamet veszi figyelembe a digitális eladásoknál, így a tavaly berobbant Epic Games Store-ban árult játékok eleve hendikeppel indultak. Másrészt pedig nehezen lehet belőle a videójáték-iparra vonatkozó átfogó következtetéseket levonni, mert bevétel szempontjából az elmúlt évtized egyértelműen a mikrotranzakciók irányába billentette a mérleg nyelvét.