Rossz éve volt a világ legmenőbb mobiljáték-fejlesztőjének, csak másfél milliárd dollárt keresett
Ugyan 2018-hoz képest viszonylag rossz évet zárt tavaly az egyebek mellett a Clash of Clanst és a Clash Royale-t fejlesztő finn Supercell, szomorkodásra így sem nagyon van okuk, 2019-ben ugyanis 1,56 milliárd dolláros bevétel mellett 577 millió dolláros profitot realizáltak – írja a Venture Beat.
A cég ezzel tényleg jócskán elmaradt az előző évi számaitól – 2018-ban 1,6 milliárd dollár volt a bevételük és 635 millió dollár a profitjuk –, de az jól látszik, hogy még a gyengébb években is ömlik hozzájuk a pénz. A dolog főleg azért elképesztő, mert a Supercell ezzel nem sokkal marad el mondjuk a Ubisoft játékkiadó óriás éves bevételétől, csak nekik 323 alkalmazottjuk van, az Ubisoftnak meg több mint 15 ezer.
A két céget persze az eltérő profiljuk miatt nem igazán lehet összehasonlítani, de az jól látszik, hogy mennyire hatékonyan dolgoznak a finn fejlesztők. Ennek ellenére nem a bevételeiket helyezik előtérbe, a Supercell elnöke, Ilkka Paananen a mostani jelentésben sem a bevételek taglalását tartotta fontosnak. Helyette inkább arról írt büszkén, hogy a cége csak Finnországban 110 millió dollár adót fizetett, ezzel pedig hozzá tudtak járulni az általuk is kihasznált ingyenes oktatás és egészségügy állami finanszírozásához.
Egy sor másik játékfejlesztőhöz hasonlóan egyébként a Supercellhez is van köze a kínai Tencentnek, a techóriás még 2016-ban lett többségi tulajdonosa a finn cégnek.