Hazudott a Google Stadia, pert kapott a nyakába
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Sokkal többet ígért indulásakor a Google Stadia, mint amit teljesíteni tudott: a beígért 4K mellett egészen abszurd dolgokkal is hergelte a gamereket. Sokan megelégelték ezt, és egy kiadós csoportos pert varrtak a Google nyakába.
Nehéz lenne letagadni, hogy a Google még az indulás előtt mennyire komolyan túlígérte a Stadia felhőalapú játékstreaming-szolgáltatását. Még 2018-ban októberében, az első bemutatójukon hatalmas mellénnyel álltak elő, fűt-fát, hihetetlenül innovatív funkciókat, 4K-t és 60 fpst ígérve, illetve
olyan egészen abszurd dolgokat is, mint a lagra vonatkozó „negatív késés”,
amit esélyesen ők sem egészen értették, hogy mire gondoltak, annyira nyilvánvaló zöldségnek hangzik. Ráadásul nagyjából úgy állították be a szolgáltatásukat, hogy ők most
„temetni jöttek” a konzolvilágot,
a Google Stadiáé a jövő, minden nagyobb konzolgyártó „elmehet kapálni”.
Talán nem meglepő, hogy nemhogy nem lett semmi a hangzatos ígéretekből, de még azt sem tudták tartani, hogy legalább 4K-n fussanak a játékok. Elég valószínűtlen ezek után, hogy a Google streamingszolgáltatása valaha is be tudja váltani a sok beígért feature-t. Csakhogy mindeközben komoly pénzeket is beszedtek az előfizetésekből és az igencsak borsos áron árult játékokból egyaránt, ha pedig egy szolgáltató cserébe ezért nem tudja tartani az ígéreteit, annak komoly jogi következményei lehetnek.
Ígéret szép szó, ha 4K marad, úgy jó
A New York-i Queens megyében élő Jacqueline Shepherd nyújtott be egy csoportos keresetet, amely elsősorban a Google olyan egészen nonszensz, kiadás előtti ígéreteire összpontosít, miszerint
„a Stadia erősebb, mint az Xbox One X és a PlayStation 4 Pro együtt
[...] [és] ultragyors, kiváló minőségű, 4K 60 képkocka/másodperces (FPS) felbontású játék megjelenítésére képes.” A keresetben az id Software Doom Eternaljét és a Bungie-féle Destiny 2-t emelik ki a hasonló állítások miatt – mindkét játék 1080p/60fps sebességgel vagy 2160p/30fps sebességgel fut a Stadián. A több mint 40 oldalas vádiratban a Google-t többek között azzal is vádolják, hogy a Stadia Founder's Edition csomagjainak értékét hamisan mutatta be.
A per célja az, hogy kártérítést kapjanak azok, akik megvásárolták a Stadia Alapító és a Premier kiadást vagy a szolgáltatás elindítása és a kereset benyújtása között a Stadia Pro-előfizetéseket. Vajon sikeres lesz ez a csoportos kereset? Nehéz megjósolni, de az biztos, hogy a Google-tól a továbbra is könnyen elérhető és megtévesztő online információkból bizony nincs hiány. Phil Harrison, a Stadia főnökének Twitter-hírcsatornája
különleges kincsesbánya
ebből a szempontból
Nem áll jól a Stadia szénája…
Az elmúlt hetek egyébként is meglehetősen viharosak voltak a Stadiának. A hónap elején a Google bejelentette Stadia játékfejlesztő stúdióinak hirtelen bezárását, amiről a fejlesztőknek ráadásul nem is szóltak a bejelentés előtt, azelőtt, hogy nemes egyszerűséggel kirúgták volna őket. A Google ugyan megfogadta, hogy folytatja a játékok és a Stadia Pro-előfizetések értékesítését, viszont úgy tűnik, hogy a továbbiakban a felhőalapú játékstream-szolgáltatásukat más kiadók és fejlesztők számára tartják fent, a cég leáll a játékfejlesztéssel.
A kérdés tehát most már csak az, hogy ha még a Stadia szolgáltatás terén sem jártak el tisztességesen és jogszerűen a gamerekkel és ügyfeleikkel egyaránt, akkor milyen jövő várhat az egyébként is elég gyér felhozatallal dicsekedő szolgáltatásra?