Elképesztő hibára bukkantak a népszerű játékban
További Godmode cikkek
Rengeteg játékos követelte, hogy a PlayStation 5 exkluzív Returnalba mentés kerüljön, most a fejlesztők ígérik, hogy dolgoznak már a megoldáson.
Bár nagyszerű játék volt a Returnal, de sokak számára tönkretette az élményt, hogy nem lehet benne menteni, így minden halál után a legelejére kerülünk vissza, és a fegyverek, megszerzett tulajdonságok és a tárgyak zömét elveszítjük. Ráadásul még más játékkal sem játszhatunk, ha éppen fut a Returnal, sőt ki sem lehet kapcsolni teljesen a PS5-öt, ami szinten elég nagy szívás. Persze, ez a „roguelite” típusú játékok sajátossága, de ez
sokaknál nagyon kiverte a biztosítékot
(nálam is), így most követelik a gamerek, hogy legalább utólag rakjanak bele egy mentési lehetőséget.
Most az Axios Gamingnek adott interjúban a Housemarque marketingigazgatója, Mikael Haveri megerősítette, hogy a mentési funkció
olyasmi, amit nagyon aktívan próbálunk minél hamarabb kihozni.
A Housemarque azt szerette volna, ha a játékosok úgy érzik, hogy a Returnal igazi kihívást jelent ezzel a megoldással. A játék tervezésének része volt, hogy ezt elérje, és emiatt nem lehetett menteni egy-egy „menet” során. Sok játékos panaszkodott erre, különösen azok, akik úgy érezték, hogy nincs elég idejük egy hosszú menetet egy ülésben befejezni. A visszajelzéseket meghallgatva Haveri elmondta, hogy
mindezt megértjük, ezért a csapat igyekszik minél hamarabb optimális megoldást találni.
Hogy mi lesz ez az „optimális megoldás”, azt még maga a fejlesztőcsapat sem tudja. Mivel úgy érzik, hogy „sok különböző ember különböző dolgokat szeretne”, így olyan megoldásra van szükségük, amely a lehető legtöbb embernek megfelel. Néhány játékos egy olyan mentési fájlrendszert javasolt, ahol a játék arra kényszeríti a játékosokat, hogy mentéskor kilépjenek az adott menetből. Amikor a mentés betöltődik, és a játékosok folytatják a menetet, a mentési fájl törlődik. Ez megőrizné a játék integritását, miközben megoldást nyújtana azoknak, akik nem tudnak 3-5 órát játszani egyszerre.
Nem tudták a fejlesztők, hogy ennyit kérnek majd a játékért
A fejlesztőktől egy érdekes nyilatkozat még, hogy állítólag a „vásárlókkal együtt tudták meg”, hogy a játékuk mennyibe kerül. Ez azért érdekes információ, mert ez Europában 70 eurós ár (Magyarországon 22 500 forint a legolcsóbb lemezes ár és 27 500 forint a PlayStation Store ajánlata) a tripla A, ennyit pedig az új generációs tripla A címekért szokás elkérni, sokan pedig úgy gondolják, hogy bár a Returnal nagyszerű játék, de azért „félig indie”-nek számít, és olyan árfekvésben is kellene lennie.
Ezt némileg alátámasztaná az is, hogy bár a játék nagyon pozitív kritikákat kapott, mégis a fizikai, lemezes eladások terén megbukott az Egyesült Királyságban, ami nagyon ritka egy PlayStation exkluzív játék esetében. Hogy a Sony „eltaktikázta-e” az árat, az persze csak hosszú távon derül majd ki.