Kiderült, hogy néz majd ki a felújított GTA-trilógia
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Rövid előzetest és megjelenési dátumot kapott a Rockstar Games által október elején bejelentett Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című játék, amelyben a ma már klasszikusnak számító GTA III, Vice City és San Andreas felújított változatát kapják meg a vásárlók.
A digitális megjelenés dátuma november 11. Nintendo Switchre, PS4-re és PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re, illetve PC-re a Rockstar Games Launcheren keresztül. Egy hónappal később, december 7-én a játékok fizikai hordozón is megjelennek. Az Android- és iOS-verziókra 2022 első feléig várni kell, a mobilos portokról egyelőre nincs több infó. Akinek Xbox Game Pass-előfizetése van, az november 11-től játszhat a San Andreas felújított változatával, aki pedig PlayStation Now-előfizető, az december 7-től kapja meg a GTA III huszadik évfordulós kiadását.
A játékok felújítását a Grove Street Games (korábban War Drum Studios, ők intézték a GTA-k eddigi mobilos portjait) végezte, az előzetes és a kiadó weboldalán megnézhető képek alapján meglehetősen szépen, bár az első benyomás alapján nem gondolnám, hogy elérné a 2K Games által felújított Mafia szintjét. Sőt talán még azt sem túlzás állítani, hogy ügyesebben és szebben is moddolták már ezeket a játékokat rajongók.
Igaz, a Rockstarnak ez bevallottan nem is volt célja a 2K-hez hasonló restaurálás, a trilógia felújításának bejelentésekor elmondták, szeretnék megőrizni a PS2-éra érzését a játékokban. A felújítás így a játékok fényeinek, árnyékainak, tükröződéseinek változását jelenti, illetve újratextúrázott karaktereket, járműveket, környezetet és részletesebb időjárási viszonyokat. Az Unreal Engine dolgozik a játék alatt, a Rockstar szerint ennek hála nőtt a látótávolság is, gyorsabban rajzolja ki a játék a térképet, és sokkal jobban kezeli a nagy felbontású textúrákat.
A látványon kívül a játékmenetbe is érkezett néhány újdonság. A GTA V által inspirált irányítási rendszer alapján újragondolták azt, miként kell majd játszani. Ez az újragondolás érinti többek között a célzásrendszert, a minitérképet, valamint a fegyverek és a rádióállomások közötti választást lehetővé tevő felületet. Vannak platformspecifikus újdonságok is: a Switch például giroszkópos célzást engedélyez, és az érintőkijelzőt tapizva lehet váltogatni a kameraállásokat. A PC-s változat pedig megkapta az Nvidia DLSS technológiáját, amellyel nem csak az ajánlott videokártyákon lehet szépen futtatni a programokat.
A felújított játékcsomag ára hatvan amerikai dollár lesz, magyar valutában pedig 20 990 pénzt kérnek majd érte. Ami szomorú hír mellé, hogy az online áruházakban eddig elérhető GTA III, Vice City és San Andreas eltávolításra került, így ha valaki nosztalgiázni akar, az már csak a Definitive Editionnel tud majd.