Botrányba fulladt a felújított GTA-trilógia megjelenése
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition a játéksorozat három legendás részét, a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast foglalja magában. A Grove Street Games csapata dolgozott rajta, és a Rockstar Games adta ki a játékok felújított verzióit. A készítők azt ígérték, hogy nemcsak vizuálisan javítanak a címeken, hanem a játékmeneten is fejlesztenek. A korábban kiadott promóciós anyagok alapján már sejteni lehetett, hogy a felújított Mafia-játékokhoz képest ez egy silányabb próbálkozás lesz.
A kritikus hangoknak pedig igazuk is lett. Botrányos minőségben jelent meg a felújított GTA-trilógia.
A GTA-t mindig azért szerette a közönség, mert nagy szabadságot adott a gamereknek. A lopott autókkal való furikázás, az összevissza lövöldözés pedig rettenetesen élvezetes volt. Főképp amiatt, mert úgy éreztük, hogy a város tényleg él körülöttünk. Ha túl nagy rendbontást csaptunk, rögtön megjelentek a zsaruk keménykedni. A Grand Theft Auto: The Trilogy éppen ennek adott egy nagy pofont, mert nem elég, hogy például a San Andreasból kivették a játéknak egészen filmes hangulatot kölcsönző ködeffekteket, de a karakterek is olyanok lettek, mintha egy karikatúrából léptek volna elő.
Esténként pedig, ha véletlenül elered az eső, konkrétan semmit nem lehet látni a környezetből:
A játékmenettel is komoly problémák vannak, az Xbox Game Passon ingyenesen elérhetővé tett San Andreasban például tisztán látszik, hogy amint haladunk a városban, egyszer csak a semmiből tűnnek fel a kocsik az úton. Emellett glitchek és bugok rontják az élményt, és ha ötnél több autót kellene megjeleníteni, a Grand Theft Auto: The Trilogy nemes egyszerűséggel szaggatni kezd.
A felújított GTA-trilógiából – ha mindez nem lenne elég – számos ikonikus zeneszám kimaradt, amelyek korábban a játékbeli rádiócsatornákon keresztül voltak hallgathatók. A gamerek természetesen nem örülnek ennek az egésznek, és nemtetszésüknek hangot is adtak.
A Metacritic oldalán a GTA: The Trilogy – The Definitve edition PC-s változata fél pontot kapott a tízből 3012 értékelés alapján.
Csak hab a tortán emellett, hogy a játék PC-s verziója elérhetetlenné vált több napra, ugyanis ebben a verzióban a Rockstar véletlenül benne hagyott több olyan zeneszámot, amelyek már nem licenszeltek, és el kellett távolítaniuk a felújított GTA-trilógia fájljai közül.
A klasszikus trilógiát fejlesztő Grove Street Games elnöke, Thomas Williamson a megjelenés napján azt írta Twitteren, hogy örül, hogy a játékosok élvezik azt, amit a csapata összerakott. A valóság ezzel szemben az, hogy a gamerek legalább akkorát csalódtak a felújított GTA-trilógiában, mint nem is olyan régen a Cyberpunk 2077-ben.
A fejlesztők azt ígérték, hogy úton vannak az update-ek, amelyek javítanak a helyzeten. Jelenleg annyi biztos, hogy 21 ezer forintot nem ér meg a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitve Edition.
A játék PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re és Nintendo Switchre jelent meg.