- Tech
- Godmode
- mortal kombat
- videójáték
- pc
- playstation
- xbox
- verekedős
- fantasy
- tudományos
- ed boon
- nyilatkozat
- jubileum
- évforduló
30 éves lett a világ legkeményebb verekedős játéka
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Ed Boon és John Tobias ötlete, melynek eredetileg a Mortal Kombat indult, elég elborultan hangzik a mai napig. A programozó és a játéktervező úgy gondolták, hogy csinálnak egy verekedős videójátékot, az akkor nagyon népszerű akciósztár, Jean-Claude Van Damme főszereplésével. Ebből nem lett semmi, de a bunyós aspektus megmaradt az oldalnézetes játékban, melynek első részét 1992. október 8-án, picit több mint 30 évvel ezelőtt adták ki. A Mortal Kombatot már a kezdetektől áthatotta egy erős tudományos-fantasztikus körítés, na és persze olyan vad karakterek, akiknek a neveit azok is fejből fújják, akik életükben maximum kétszer vettek kontrollert a kezükbe.
Skorpió, Sub-Zero, Raiden, Sonya Blade, Kung Lao, és a többiek mind ikonikus figurák, de sorolhatnánk még Liu Kanget, Kitanát… ők is szépen beették magukat a popkultúrába. Elég ránézni bármelyik conon a Cosplayesekre. Na, ugye.
Van Damme végül nem került bele a játékba, de a rá megszólalásig hasonlító Johnny Cage formájában némi kikacsintást azért kapott. A Mortal Kombat elborult koncepciója ellenére, vagy inkább amiatt, világhódító útra indult, és bár az eredeti készítőgárda, a Midway Games 2009-ben tönkrement, és a Warner Bros. Entertainment felvásárlása után NetherRealm Studiosként szerveződött újjá, Ed Boon bámulatos módon mindvégig az idézőjeles kölyke mellett maradt.
A Midway Games célja annak idején az volt a játékkal, hogy a Street Fighter II: The World Warriornak csináljanak egy méltó kihívót. Mostanra viszont nem kérdés, hogy a két széria közül melyik a közkedveltebb.
Nyilván kellett ehhez az is, hogy a Mortal Kombat mindig elég filmes hatású volt. Kezdetben csak az alapvetése, hiszen a franchise az ázsiai verekedős filmektől kölcsönöz egy csomó elemet, például a Földért megvívott tornát is, ahol harcosok gyűlnek össze, hogy felpofozzák egymást. Mostanra a Mortal Kombat grafikája szintén illeszkedik az elvárásokhoz, és ebből a tekintetből is eléggé filmes élményt ad a végeredmény, elég a X-es vagy a XI-es részre gondolni.
A Mortal Kombat nem csupán a világ leghíresebb, hanem legnagyobb példányszámban eladott verekedős játéksorozata – a népszerűségének azonban a maga árnyoldalai is megvoltak az elmúlt évtizedekben. A franchise nagyban hozzájárult ahhoz a tévhithez, hogy minden videójáték erőszakos, sőt a gyerekekből agressziót váltanak ki ezek az alkotások.
A dolgon azt sem segít nyilván, hogy már az első rész készítésekor egy igen durva ötlet jutott eszébe a Midway Games embereinek: mi lenne, ha a véres és felkavaró kivégzéseket nem csak a főgonosz, hanem minden egyes karakter meg tudná csinálni, és ezek egyénenként mások lennének?
Az egész poénnak indult, de az úgynevezett fatalityk a Mortal Kombat védjegyeivé váltak. ezek nélkül konkrétan elképzelhetetlen lenne egy Mortal Kombat-játék.
A Mortal Kombat így 2022-ben már nem csak a gamerek számára közismert fogalom, hiszen a képregény- és tévéipar mellett a filmesek is felkarolták a franchise-t. A New Line Cinema 1995-ös, mostanra megmosolyogtató, de igenis klasszikusnak számító filmje is hozzájárult a Mortal Kombat név fennmaradásához. Ha a filmfanatikusok kicsit ismerkedni szeretnének ezzel a brutális világgal, akkor a 2021-es élő szereplős filmet tudjuk nekik ajánlani, amely az elmúlt évek egyik legkorrektebb verekedős filmje lett, elvileg a folytatása is úton van már.
Ed Boon úgy nyilatkozott nemrég, hogy bár tudják, hogy a következő Mortal Kombat-játékot tűkön ülve várja a közösség, először ők is szeretnének a 30 éves évfordulóra összpontosítani, és méltóképp megünnepelni a jubileumot.
A rajongók legutoljára a 2019-ben megjelent Mortal Kombat XI-ben ütlegelhették egymást, azóta új rész nem jelent meg, csak az Aftermath című DLC egy évvel később. A fejlesztőcsapat, a NetherRealm egyelőre semmit nem árul el a jövővel kapcsolatban, de a pletykák szerint a következő projektjük vagy a Mortal Kombat XII lesz, vagy pedig a DC-univerzumban játszódó, szuperhősös Injustice 3, amely szintén egy verekedős játéksorozat.