Senkit nem érdekel a Sony 8 évig fejlesztett nagy dobása
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Nyolc év és nagyjából 150 millió dollár után végre kiadták a Sony új hero shooterét, a Concordot – a gond csak az, hogy senkit nem érdekel a játék. A SteamDB nevű játékosszámmérő oldal szerint mindössze 697 játékost érdekelt az FPS, a cikk írásának pillanatában pedig világszerte 218-an játszanak vele.
A játék egy olyan piacra akart betörni, amit annak idején még a Team Fortress 2, jelenleg pedig az Overwatch 2 ural – viszont készül a hatalomátvételre a Marvel Rivals is. Az első játéknak a Steam DB által mért legmagasabb egyidejű játékosszáma több mint 253 ezer volt, míg az OW2 75 ezerrel büszkélkedhet, bár utóbbinál a Battle.netes számokat nem látjuk.
A „halva születő” cím legnagyobb problémája a magas ára: 40 eurót, több mint 15 ezer forintot kérnek el a majdnem tíz évig készült játékért.
Annak ellenére, hogy a játékmenet nem rossz, és a lövöldözős játékokban a legfontosabb fogalom, a gunplay – ami a fegyverekkel való lövés, azok használatának érzését takarja – szintén rendben van. Bár a játék előzetesei sokakat érdekeltek – a cinematic trailert 300 ezren, a gameplay trailert pedig majdnem 700 ezren nézték meg –, a játék alfa- és bétatesztjével már nagyon kevesen játszanak. Ugyanakkor a Concord sosem ragadt meg a köztudatban, amit a Sony rossz marketingjének, vagyis a tényleges reklámozás hiányának lehet tulajdonítani.
A Dotesports szerint a kevés publicitás, valamint a már telített piacon való próbálkozás mellett a live-service is hátráltatta a Concordot. A folyamatos pénzköltésre ösztönző címek egyre kevésbé népszerűek, és bár a Firewalk Studios játéka is csak kozmetikai elemeket zártak a Battle-passok és egyéb fizetős tartalmakat – egy alapvetően 40 euróba kerülő shooternél. Azzal együtt, hogy a játékmenet nem túl innovatív, a Concord a videojáték-ipar elmúlt évek során tapasztalt középszerűségét tökéletesen reprezentálja.
Kár, hogy 700 emberen kívül senki sem látja.