Grumpy Catet, a világ leghíresebb mémmacskáját senkinek nem kell bemutatni, ő az a jellegzetes arcberendezésű cica, aki az állandó és végtelen világfájdalmat és -undort sugárzó feje miatt lett az internetezők kedvence. A gazdája, az arizonai Tabatha Bundesen pincérnő volt, de amint a macskájából sztár lett, kilépett, felvett Grumpy Catnek egy menedzsert, és most a brit Daily Telegraphnak azt állította, az elmúlt két évben 64 millió fontot (kb. 25 milliárd forint) keresett a macska különféle megjelenéseivel.
Na de hogy lehet pénzre váltani egy mémet? Grumpy Catnek először is van egy hivatalos weboldala, ahol pólókat, bögréket, posztereket és egyéb ajándéktárgyakat lehet venni, és a biznisz Bundesen szerint szépen pörög. Ezen felül van YouTube-csatornája is, jó pár milliós nézettségű videóval, innen is csorog a bevétel folyamatosan (ezer megtekintésenként 2-3 dollárral lehet számolni). A mémmacska jó ideje szerepel reklámokban is, a Friskies macskatáp hivatalos arcaként, emellett két könyv jelent meg róla, és most mutatják be a főszereplésével készült karácsonyi filmet, Grumpy Cat's Worst Christmas Ever címen.
A Telegraph szerint a két év alatt összeszedett 64 millióval Grumpy Cat jobban keres, mint például a filmsztár Gwyneth Paltrow, vagy a focista Cristiano Ronaldo.
Bundesen egyébként utólag a Huffington Postnak azt nyilatkozta, a brit lap félreértette a szavait, és a 64 millió fontos adat abszolút nem pontos - de hogy valójában mennyit keresett neki a macskája, azt nem szeretné elárulni.