Az Egyesült Államokban már 140 ezer forintnyi összegért kaphatók 65 colos 4K felbontású HDR tévék, ami lenyűgözően alacsony ár ezekért a képességekért. Néhány gyártónak azért kifizetődő ilyen keveset kérni a berendezésért, mert máshol szerzik a nyereségüket.
Eladják a használati adatokat más cégeknek, hirdetéseket jelenítenek meg a menüben, és részesedést kapnak az általuk eladott tartalmak árából.
A Verge az egyik USA-ban népszerű tévémárka, a Vizio műszaki vezetőjével, Bill Baxterrel készített interjút, amiből kiderült, hogy ők miért választottak más stratégiát, mint a prémium gyártók. (A podcast itt hallgatható meg).
A tévékészülékek piacán öldöklő a verseny, átlagosan 6 százalékos nyereségért harcolnak, és vannak olyan berendezések, amelyeknek az eladásából egyáltalán nem tudnak profitálni. Ezekért a modellekért nagyjából a ráfordított költségeket kérik el a vevőktől, ugyanakkor a készülék teljes élettartama során – ami a Vizio esetében átlagosan 6,9 év – megpróbálják pénzzé tenni a tartalmakat. Nagyjából úgy, ahogy egy hírportál igyekszik megélni a hirdetésekből.
Ezzel jóval többen férhetnek hozzá a legújabb technológiákhoz – érvelt Baxter –, hiszen ha nem lennének a hirdetések és más alternatív bevételi források, meg kellene emelniük a belépő szintű tévék árát.