Ha lehet ügyfélszolgálatra beérkezett panasz, amely tökéletes jellemzi korunkat, akkor ez az: “nem tudom bekötni a cipőmet, mert nem szinkronizál a telefonommal”. Ez nem szatíra, hanem a szomorú valóság. A múlt héten árulni kezdett Nike Adapt BB okoscipők, amelyek egy appból indított parancsra befűzik magukat, alig pár nap után egy frissítés hatására máris megtagadták az együttműködést az androidos telefonokkal.
Ez pedig nagy baj, hiszen a felhasználók (ha egy cipőnél nem számít képzavarnak így nevezni őket) a mobilapplikáción keresztül tudták megfeszíteni a cipőfűzőket. A Verge beszámolója szerint az nem világos, hogy a szinkronizálási probléma után a cipő még beköthető-e kézzel az oldalán lévő gomb segítségével (ugyanis hagyományos fűzője egyáltalán nincs), vagy a frissítés hibája a teljes rendszer leállását okozta. Egyes vásárlók szerint az utóbbi helyzet állt elő, hiszen a huzalfeszítő motorok teljesen megtagadták a kooperációt.
A 350 dollárért vesztegetett önbefűzős Nike surranó (amelyre a Vissza a jövőbe 2 óta vártak a rajongók egészen 2016-ig, amikor a termékvonal első darabja a boltok polcaira került) néhány felhasználónál újra működni kezdett, miután hard resetet hajtottak végre rajta. Másoknál viszont ez sem segített, és a lábbeli lazán maradt.
A Nike bejelentette, hogy intenzíven dolgoznak a probléma megoldásán, amely úgy tűnik, a cipő szoftverének egy korábbi verziójához kötődik. Főként azok a vásárlók tapasztalták ugyanis a meghibásodást, akik egy régebbi verziót futtató példányhoz jutottak. Ez akadt össze a legújabb Android appal. Az Android alkalmazás a felhasználók szerint egyébként is sok mindenben alulmúlja az iPhone-os megfelelőjét, például nem lehet benne különböző feszességű cipőfűző-bekötéseket elmenteni.
Pedig ezek nélkül nem is érdemes élni.
Forrás: Verge