Ismeretlen létformákat talált a chilei sivatagban a NASA marsjárója

2019. február 28., csütörtök 15:57

Marsi környezethez hasonló körülmények miatt a chilei Atacama-sivatagban tesztelt Nasa marsáró ismeretlen, a szélsőséges viszonyokhoz alkalmazkodó mikrobákat talált a földfelszín alatt. A felfedezés a földönkívüli mikrobák felfedezésében is segíthet.

Az Európai Űrügynökség és a NASA egyaránt 2020-ban akarja megkezdeni a felszín alatti kutatásokat marsjáró robotokkal a vörös bolygón. Az űreszközök két méter mélyre is képesek lesznek lefúrni, ami az egyszerűbb életformák keresésében is kardinális, hiszen a Mars felszínén már csak a kozmikus sugárzás miatt sem nagyon lehet számítani életre.

A marsi fúrórobotokat a NASA jelenleg Chilében, a Föld egyik legszárazabb helyén, az Atacama-sivatagban teszteli. Egyelőre 80 centi mélységig tudtak lefúrni, és a felszín alatti minták elemzése után derült ki, hogy olyan, idáig ismeretlen mikrobákra bukkantak, amelyek jól adaptálódtak a nagyon kevés tápanyaghoz, a szárazsághoz és a nagy sómennyiséghez. Ezek emlékeztetnek a marsi körülményekre, így a feltételezések szerint nem lehetetlen, hogy a Marson is hasonló egysejtűek éljenek a felszín alatt – írja az Independent. Az eredeti tanulmány angolul itt olvasható.