A Facebook szerdán együttműködést jelentett be az Egészségügyi Világszervezettel (WHO): annyi ingyen reklámhelyet biztosítanak nekik, amennyire csak szükségük van a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos tájékoztatásra, illetve az témában megjelenő álhírek elleni küzdelemre – írja a VentureBeat.
A részleteket Mark Zuckerben cégvezér ismertette, természetesen egy Facebook-bejegyzésben. Eszerint a WHO segítése mellett azt is fontolgatják, hogy a járvány ellen küzdő más szervezeteknek is ingyen reklámokat biztosítanak – ahogy egyébként saját maguknak is teszik ezzel a lépéssel.
Arra összpontosítunk, hogy biztosítsuk, hogy mindenki hiteles és pontos információhoz jusson. Ez minden vészhelyzetben kritikus, de különösen fontos akkor, amikor bizonyos óvintézkedések betartásával csökkenthető a fertőzés kockázata
– írta Zuckerberg.
A cég további főbb intézkedései:
A Facebook saját bevallása szerint nagy erőkkel küzd az álhírek terjedése ellen úgy általában, de a koronavírussal kapcsolatban is. Ennek ellenére Magyarországon is burjánzanak a koronavírusos álhírek, még azzal együtt is, hogy a rendőrség már négy esetben büntetőeljárást folytat ilyen ügyekben.