Az utóbbi idők legfelkapottabb közösségi oldaláról van szó.
Alig tíz hónapja létezik, de robbanásszerűen növekvő népszerűségnek örvend az új közösségi oldal, a Clubhouse. A szolgáltatás, amelybe csak meghívóval lehet bejutni, egy hangos csevegőszoba, amiben a szó klasszikus értelmében cseveghetnek az emberek.
A szilícium-völgyi cég több száz millió dollár befektetői pénzt vonzott a meghívásos rendszer korlátai ellenére.
A platform népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt héten váratlanul megjelent rajta a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg, valamint a Tesla vezére, Elon Musk is.
A kínai hatóságok egyáltalán nem rajonganak a Clubhouse-ért, sőt be is tiltották azt. A probléma oka az lehetett, hogy az alkalmazás egyik szobájában az 1989-es, Tienanmen téri vérengzésről beszélgettek.
A Clubhouse-on a szobákat indító felhasználók a beszélgetés gazdái, akik a megszólalók mikrofonját bekapcsolhatják – ők működnek moderátorként. Értesüléseink szerint (a sajtó munkatársai nem tartoznak a meghívottak közé) más moderáció a platformon nincs, sem általános társadalmi elvárások betartatására (uszítás, oltásellenesség és összeesküvés-elméletek), sem totalitárius diktatúrák különleges érzékenységeinek kivédésére.