A róluk gyűjtött adatokat tették volna a felhasználók elé. A Facebooknak nem tetszett az ötlet.
Letiltották a Signal csevegőprogram Instagramra szánt reklámkampányát, amelynek lényege az lett volna, hogy abszurd csavarral közlik a felhasználóval, hogy milyen kritériumok alapján célozták be őt.
A személyes adatok biztonságának nagy barátjaként ismert titkosított csevegőprogram, a Signal előbb Kínában húzta ki a gyufát, most pedig az Instagram képmegosztó tulajdonosát, a Facebookot haragította magára. A Signal blogbejegyzésben tette közzé a történetet.
A Facebook és a hozzá hasonló cégek nem neked építik a technológiájukat, hanem az adataidnak. Amit csak tudnak, összegyűjtenek az FB-on, Instagramon és WhatsAppon, hogy az emberek életébe kapott betekintést eladják.
– fogalmaznak.
A Signalnál elismerik persze, hogy mindez köztudott, de úgy vélik, hogy az embereknek túlzottan homályos elképzelésük van arról, hogy ez mit is jelent a gyakorlatban. Ezért megalkották azt a célzott online reklámot, amelynek tartalma maga a felhasználó megcélzása és róla begyűjtött adatok bemutatása.
Azért kaptad ezt a hirdetést, mert K-pop kedvelő kémikus vagy. A hirdetés felhasználta a helyadataidat, és látja, hogy Berlinben vagy. És hogy babád van. És hogy nemrég költöztél. És hogy bejön neked a terhestorna.
A Facebook hirdetési rendszerén természetesen nem ment át az ötlet, és a cég fiókját felfüggesztették, amelyről a blog egy képernyőképet is mellékelt illusztrációként. Ez természetesen annyiban mindenképp kontraproduktív, hogy a Signal meg nem valósult kampányával így szélesebb nyilvánosságot fog elérni érdemi reklámköltés nélkül.