A norvég parlamenten átment a törvény, és ha az uralkodó is aláírja, tilos lesz retusált fotót posztolni figyelmeztetés nélkül. Aki csalni akar, pénzbüntetésre, extrém esetben börtönre számíthat.
A norvég parlamenten átment az a törvény, és már csak a király jóváhagyására vár, ami megtiltaná a norvég véleményvezéreknek, hogy központilag szabályozott jelölés nélkül tegyenek közzé olyan tartalmat a közösségi médiában, amin testük látható, és valamilyen szerkesztés került a képre. A kormány célja ezzel az, hogy megakadályozza a testképzavarok kialakulását a fiatalokban.
A 2009. évi marketingtörvényt újítaná meg a norvég gyermek- és családügyi minisztérium benyújtott, a norvég parlament által 72-15 arányban elfogadott módosító javaslat. Ennek értelmében azokat a hirdetéseket és posztokat, amelyek a test alakjának, méretének, bőrszínének változtatását tartalmazzák, a minisztérium által szabványozott, egységes címkével kellene ellátni. A hirdetések között külön említik a celebek és véleményvezérek (influenszerek) által a közösségi médiában megosztott fotókat, videókat is. Amennyiben egy poszt fizetett együttműködés keretében jön létre, vagy abból a posztolónak bármilyen anyagi előnye származik, úgy köteles lesz jelölni a korábban említett standardizált címkével.
Aki ezt elmulasztja, azt a hatóság pénzbüntetéssel, extrém esetben akár börtönbüntetéssel is sújthatja.
Az új szabályozás bevezetésével abban bíznak, hogy átláthatóbb lesz, mely fotók közvetítenek hamis képet valaki testéről, hosszabb távon pedig remélik, hogy a reklámkészítők és az influenszerek elállnak majd a retusált és módosított fényképek használatától. A törvény megfogalmazása azonban nem teljesen egyértelmű, ugyanis az ajkak, a derék, illetve az izmok és a bőrszín utólagos megváltoztatása mellett szövegében említi a filterek használatát is, de a fényeket nem. A világítással vagy pedig egyszerűen a kamera beállításaival, a fény segítségével is lehet olyan képeket lőni, amelyek vizuális illúziót keltenek például a bőrtónus színének vagy a test formájának tekintetében.
Ugyanígy az is kérdéses, hogy miként akarják a filterek kérdését tisztázni. A TikTok nem is olyan régen bukott le azzal, hogy megváltoztathatatlanul manipulálta felhasználóinak arcát, „nőiesebbé” vagy „férfiasabbá” téve állukat. De ugyanígy vannak filterek az összes többi közösségi platformon, amik megváltoztatják a felhasználók külsejét a videókon és a fotókon.
Norvégiában az aktuális közbeszéd fontos kérdése a „kroppspress”, ami szó szerint „testnyomásra” fordítható, és arra a testképzavarra, illetve ebből következtethető mentális betegségekre utal, amelyeket az irrealisztikus szépségideálok alakítanak ki legtöbbször a fiatalokban.
A Verdens Gang által megkérdezett norvég influenszerek között nagy volt az egyetértés abban, hogy a kormány döntése jó és helyes, többen kiterjesztenék a fizetett együttműködéseken kívül minden posztra, ugyanakkor volt, aki kritizálta, hogy a virtuális filterek is szerepelnek a szabályozásban. Annijor Jørgensen életmódblogger szerint ezeknek a filtereknek célja a humor és a viccek,
nem pedig a szépségideálok megváltoztatását szolgálják.
Norvégia jelenleg arra vár, hogy V. Harald király törvénybe iktassa a módosítást, a kormány pedig további vizsgálatokat végez arról, hogy az új szabályozások milyen hatással lesznek a gazdaságra és a reklámokra az országban. A skandináv állam csak a saját hírességeire és influenszereire érvényesíti a törvényt, így a külföldiek Instagramján a norvég fiatalok bármikor találkozhatnak retusált és jelöletlen fotókkal.