Nagyon készül a SpaceX a Starship többször használható űrhajó és gyorsítórakétája, a Super Heavy tesztjére, mellyel majd a Holdat, később pedig a Marsot céloznák meg.
A kísérleti űrhajót eddig több alkalommal tesztelték már, ám ötből négyszer felrobbant , idén májusban volt az első sikeres ugrás, mely során az SN15-ös prototípus tíz kilométeres magasságig emelkedett, majd anélkül ért Földet , hogy elpusztult volna.
A Super Heavy gyorsító első hajtóműtesztje idén júliusban volt, akkor három Raptorral próbálták ki a texasi bázison a rakétát, mely nem emelkedett fel a Földről.
A Starship és gyorsítórakétája, a Super Heavy együtt nagyjából százhúsz méter magasságú lesz, kilenc méteres átmérővel, minden idők eddigi legnagyobb rakétájaként. Amennyiben megkapja a SpaceX a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) a kellő engedélyeket, a rakétával Föld körüli pályára állítva tesztelnék a Starshipet.
A Super Heavy az Apollo-program által használt Saturn V-nél tíz méterrel, az SLS-nél pedig kilenc méterrel magasabb. A tervek szerint a Booster 4 névre keresztelt rakétát a SpaceX texasi Boca Chica-i bázisáról fogják fellőni, ahol jelenleg állomásozik. A teszthez 29 Raptor hajtóművet szereltek a rakétára, erről Elon Musk a Twitteren osztott meg fotókat. Élesben a hordozó plusz hármat, a Starship felső fokozata pedig plusz hatot kaphat majd a Raptorokból.
Az eddigi tesztek során a Starship prototípusok három-három hajtóművel repültek és próbáltak a Falcon-9-hez hasonlóan visszatérni a Földre. A Booster 4 tesztjéhez azonban nem terveznek visszatérést, a SpaceX úgy számol, hogy a rakéta a Mexikói-öbölbe, az SN20-as nevet viselő űrhajó pedig a Csendes-óceánba zuhan majd.
A tesztrepülés kilencven perc körüli időt vesz majd igénybe, viszont kérdés, hogy mikor kerülhet rá sor. A SpaceX szeretné még idén megtartani, az FAA azonban vizsgálja a cég prototípus-tesztjeinek környezeti hatását, mely miatt a júliusi Starship indításokat is halasztani kellett.