A Google bejelentette, hogy megújítja a „hagyományos Google keresési élményt, hogy a felhasználók természetesebben fedezhessék fel az információkat”. Ennek érdekében a vállalat számos új funkciót vezet be, többen között olyanokat, amelyek a felületet vizuálisabbá teszik, új módon emelve ki a térképrészleteket, a képeket és a videókat.
A frissítést azt követően jelentették be, hogy a Google az év elején nyilvánosságra hozta egy belső kutatás eredményeit, amelyek szerint a fiatalabbak a Google helyett más szolgáltatásokat, például a TikTokot és az Instagramot veszik igénybe a webes kereséseikhez. A most bevezetett változtatások azt mutatják, hogy a cég a fiatalok webhasználati szokásaiból merített inspirációt, akik a könnyen elérhető és vizuális tartalmakat, valamint a keresések megkezdésekor a több útmutatást részesítik előnyben − írta meg a TechCrunch.
Kezdetnek a Google néhány hasznos eszközéhez parancsikonokat vezet be közvetlenül a Google-alkalmazás kezdőképernyőjén, a keresőmező alatt. Itt olyan gombok jelennek majd meg a felhasználók számára, amelyek segítségével gyors műveleteket végezhetnek, például a kamera segítségével fordíthatnak szöveget, megoldhatnak egy matematikai házi feladatot, azonosíthatnak zenét, vagy vásárolhatnak a képernyőképekből.
Egy másik változtatás az automatikus kitöltési javaslatok meglévő listáját kibővíti, és a keresőmező alatt olyan gombokat biztosít, amelyek segítségével különböző altémákra is rá lehet keresni.
A legnagyobb változás azonban a keresési találatok megjelenítésében lesz. Bár a kék linkek listáját nem hagyják el, az ismert információs dobozokat vizuálisan átalakítják.
Ha valaki például helyszínt keres, találhat fényképeket, egy kis térképet, amely megmutatja annak helyét, az útvonalakat, az időjárást és akár rövid videókat is. Ezek nem linkek listájaként vagy szöveges formában jelennek meg, hanem színes, kártyaszerű blokkokban, amelyek között médiatartalmak és képek is lesznek.
Bizonyos esetekben ezek a vizuális keresési eredmények ki fogják emelni a YouTube-, Instagram- és TikTok-tartalmakat.