A felhasználók szerte a világon szerdán nehezen tudtak hozzáférni a Twitterhez. Hiába hallgattak a hibaüzenetre, amely azt javasolta, hogy „Ne bosszankodj... Próbáljuk meg újra”, nem sikerült a belépés.
Ahogy az időszakos kiesések terjedtek, a #TwitterDown hashtag világszerte trenddé vált. A felhasználói jelentések szerint a Twitteren 19:13 óta problémákat észleltek – olvasható a Downdetector nevű, kieséseket észlelő oldalon, ahonnan sok problémát jelentettek.
A Downdetector adatai szerint szerda este több mint 10 ezer felhasználó jelentett problémákat a platform elérésével kapcsolatban.
A Twitter nem reagált azonnal a hibajelentésre, de az új tulajdonos, Elon Musk egy felhasználói kérdésre válaszolva azt írta a platformon, hogy „nálam működik”.
Eközben a felhasználók egy hibaüzenettel találkoztak, amely így szólt: „Valami elromlott, de ne bosszankodj – nem a te hibád. Próbáljuk meg újra” – írja a CNN.
A Downdetector szerint leginkább a platform asztali számítógépes felhasználói voltak érintettek, nem pedig azok, akik mobilról használják. A jelek szerint a kiesések több országban is előfordultak. A Netblocks internetfigyelő szervezet szerdán közölte, hogy „a Twitter nemzetközi kieséseket tapasztal, amelyek a mobilalkalmazást és a funkciókat, köztük az értesítéseket érintik”.
Elon Musk a múlt hónapban elbocsátotta a Twitter dolgozóinak mintegy felét, nem sokkal azután, hogy átvette a közösségi médiaóriást, később pedig további alkalmazottakat is kiszorított, többek között olyan ultimátummal, amely szerint keményen kell dolgozniuk, vagy távozniuk kell a cégtől.
Elon Musk csapata – a milliárdos által 44 milliárd dollárért megvásárolt vállalatnál a költségek csökkentésére törekedve – több friss jelentés és korábbi alkalmazottak szerint azóta is további több száz Twitter-alkalmazottat bocsátott el, köztük vezető mérnököket és jogi szakembereket is.