Miután előfizetőik száma tavaly lényegesen megcsappant, a Szilícium-völgy egyik legnagyobb streamingszolgáltatója, a Netflix egy alacsonyabb árú, reklámokkal ellátott előfizetési csomag bevezetésével próbálta visszahódítani a közönséget.
A reklámokkal támogatott, jóárasított szolgáltatás annyira bejött, hogy a Netflix kedden közölte: az év első negyedévében megdöntötték saját rekordjukat 232,5 millió meglévő előfizetéssel.
A szolgáltató a várakozásoknak megfelelően 1,3 milliárd dolláros negyedéves nyereségről számolt be, és közölte, hogy a felhasználói jelszavak megosztására vonatkozó – már jó ideje ígérgetett – szigorítást elhalasztja.
Ehelyett várhatóan még ebben a negyedévben elkezdik bevezetni a fizetős jelszómegosztás lehetőségét.
A Netflix néhány piacon már próbálkozott a megosztott fiókokkal, de ebben a hónapban többek között az Egyesült Államokban is be akarja vezetni ezt a lehetőséget – mondta Greg Peters társ-vezérigazgató egy interjúban.
A cég „időt akar szánni arra, hogy az előfizetőknek zökkenőmentes hozzáférést biztosítson a szolgáltatáshoz”, mielőtt jönnének a jelszavak megosztására vonatkozó szigorítások.
Bár a Netflix új, reklámokkal támogatott előfizetési csomagja még gyerekcipőben jár, a közönség elkötelezettsége jelentősen meghaladta a várakozásokat. A vállalat szerint ráadásul „kevés volt a váltás a standard és prémiumcsomagokról” .
Az Insider Intelligence piackutató előrejelzése szerint a Netflix idén 770 millió dolláros reklámbevételt lesz képes produkálni, jövőre pedig ez a bevétel meghaladhatja az egymilliárd dollárt – írja az AFP.