Az új információk új elméleteket és új eszközökkel gyorsan átfésülhető szűkebb területet eredményeztek.
A Malaysia Airlines MH370-es járata 2014. március 8-án indult Kuala Lumpurból Pekingbe, azonban 38 perccel felszállása után eltűnt a radarokról, fedélzetén 227 utassal és 12 fős személyzettel. A repülőgépet sok ország kutatói keresték az Indiai-óceán déli részén, jelentős költségekkel, a roncsot azonban máig nem találták meg. A rejtély legutóbbi potenciális megoldásának a parta mosott maradványokat benépesítő tengeri kagylók elemzését tekintették.
A Royal Aeronautical Society szakértője, Jean-Luc Marchand és kollégája, Patrick Blelly pilóta szerint az újabb információk alapján leszűkíthető az MH370 utasszállító repülőgép becsapódásának helye, az új, kisebb célterület pedig 10 nap alatt átfésülhető.
Megcsináltuk a házi feladatunkat, és van egy javaslatunk... ez egy kis terület, amelynek felkutatása a jelenlegi képességeinkkel 10 napba fog telni
– mondta Marchand.
Ez gyors lenne. Amíg nem találjuk meg az MH370 roncsait, addig senki sem tudja mit történt. De itt egy nagyon is lehetséges repülési pályáról van szó
– tette hozzá a szakértő, aki az Ocean Infinity új tengeri kutatórobotjait használná az újabb keresésben, aminek megvalósítása érdekében a maláj államnál és az ausztrál közlekedésbiztonsági hatóságnál is kilincselt. Maga az Ocean Infinity annyira szeretné kipróbálni az új technikát, hogy korábban felajánlották, csak akkor kérnek díjazást, ha sikerül megtalálni a repülőgépet.
Marchand szerint a repülőgépet egy tapasztalt pilóta térítette el, aki nyomásmentesítette a pilótakabint, és puhán landolt, hogy minimalizálja a tengerbe kerülő törmelék mennyiségét.
A repülőgépet nem látta más, csak a hadsereg. A fickó tudta, hogy mentőakciót indítanak, és a járat repülési útvonala mentén kutatnak majd.
– mutatott rá.
A szakértők szerint az utasszállító egy hajtűkanyart megtéve letért a pályájáról valahol a thai, az indonéz, az indiai és a maláj légtér határán. Utóbbival kapcsolatban Marchand annak a véleményének adott hangot, hogy ezt a manővert is tudatosan, a radarok hatósugarának határán, a senki földjén végezte a repülőgép.