Az Amazon vezérigazgatója kulisszatitkokat árult el arról, hogyan használják fel a mesterséges intelligenciát a hirdetések személyre szabásának fokozására.
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy elárulta, hogyan használná a mesterséges intelligenciát célzott hirdetési stratégia kidolgozására, hogy a pénzszűkében lévő fogyasztókat vásárlásra bírja – írja a MediaFuture.
A vezérigazgató egy amerikai tévéműsorban beszélt arról, hogy szerinte ugyan a fogyasztók költenek, de igyekeznek mindig az átlagár alatt hozzájutni egy adott termékhez. Úgy véli, a fogyasztók, ahol alkut tudnak kötni, ott meg is teszik.
Jassy elmondta azt is, hogy a márka nagy összegeket fektet a mesterséges intelligencia technológiába, hogy egy lépéssel a piaci változások előtt járjon: elsősorban a hirdetések személyre szabásának fokozására használja a technológiát.
Így, tavaly az amerikai cég már 24 százalékkal tudta növelni a hirdetési üzletágát az előző évhez képest.
Jassy elmondta azt is, hogy céljuk, hogy a fogyasztók elé olyan Amazon reklámok kerüljenek, amelyek nem tűnnek annak.
Ennek ellenére egy felmérés szerint, egyébként az Amazon Prime Video nézőinek 65 százaléka úgy érezte, hogy a bevezetést követően rögtön elkezdték hirdetésekkel „bombázni”.