Nem elég tudományos a Curiosity, leszidták a NASA-t

2014. szeptember 5., péntek 12:12

A NASA hét nagyobb projektjét is felülvizsgálta egy független tudósokból álló bizottság, a szerdán nyilvánosságra hozott jelentésekből pedig kiderült, hogy a legnépszerűbb, rendszeresen tweetelő marsjárójuk, a Curiosity nem aratott túl nagy sikert a hozzáértők körében.

A bizottság nagyjából azt mondta, „kevesebb kocsikázást, és több tudományt”

– foglalta össze Bill Knopf, a NASA planetáris küldetéseiért felelős programigazgatója. Az értékelés szerint a Curiosity az óriási költségei ellenére nem hajt elég nagy tudományos hasznot, a működtetéséért felelős csapat jövőre vonatkozó terveiből pedig hiányolják a megválaszolandó tudományos kérdések körülhatárolását, a tesztelhető hipotéziseket, és a továbbiakban tervezett nyolc mintavételnél többet várnak tőlük.

Egyébként a Curiosityvel együtt mind a hét projekt finanszírozását meghosszabbították. A többi küldetéssel jobban meg is voltak elégedve a tudósok, például a szintén a Marson teljesítő, éppen memória-újraformázás előtt álló Opportunityt is pozitívan értékelték. De a legjobb véleménnyel a Cassini űrszondáról voltak, amely a Saturnuszról és holdjairól készít fotókat.

A Twittert előszeretettel használó marsjárónak egyébként létezik ugyanitt egy szintén népszerű paródiája, a beszédes nevű SarcasticRover, amely gyorsan reagált is a Curiosityt érő, szerinte igazságtalan vádakra:

SHEESH! I'M DOING A SCIENCE AS HARD AS I CAN! RT“@exploreplanets: Curiosity Science Plan Slammed by NASA Panel: http://t.co/WotK9HHR90

— SarcasticRover (@SarcasticRover) 2014. szeptember 3.