- Urbanista
- budapest
- közlekedés
- busz
- tömegközlekedés
- kelenföld
- autóbusz
- infopark
- xi. ker
- lágymányos
- lágymányos campusz
- magyar tudósok körútja
- pázmány péter sétány
Hogyan javítsunk az Infopark közlekedésén? Szüntessünk meg egy buszjáratot!
Az Infopark tervezett közlekedése
Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel rukkolt elő. Rövid levelét és magát a tervet alant olvashatjátok.Nektek hogy tetszik?
Mint bizonyára Te is tudod a budapesti Lágymányosi Campus és az Infopark megközelíthetősége jelenleg elég problémás pontja a budapesti közlekedési hálózatnak. A BKK nemrég publikálta a 4-es metró indítása kapcsán tervezett forgalmi változásait, melyből sajnos most is kimaradt ennek a területnek az elfogadható színvonalú kiszolgálása. Ezen szeretnék változtatni az alábbi javaslattal, amelyet a BKK-nak is elküldtem, azonban szeretném megosztani mindenkivel, mert szerintem elég sok embernek javítana a mindennapjain ha megvalósulna és nagyobb társadalmi támogatottság esetén nagyobb esélyt látok a megvalósulására. Csatolok két képet is a BKK által tervezett és az általam javasolt változatról. (A 4-es metró kapcsán tervezett változások részletesen a http://www.bkk.hu/m4/
oldalon érhetőek el.)
Az Infopark közlekedése Tamás László javaslata szerint
Javaslat a 33-as és 233-as tervezett viszonylatok útvonalának módosítására a Lágymányosi Campus jobb kiszolgálása érdekében
Az új metróvonal átadása miatt történő felszíni hálózat átalakítása remek lehetőséget nyújt arra, hogy a sok éve hányattatott sorsú Lágymányosi egyetemi negyed és a mellette található Infopark irodaépületek jobb közösségi közlekedési kiszolgálást kapjanak. Az elmúlt évtizedekben ezen a környéken, hatalmas egyetemi tömbök, irodaházak, szórakozást és kikapcsolódást biztosító helyek létesültek, viszont ezek kiszolgálása jelenleg is azokat időket idézi, amikor még parlagon hevertek ezek a területek. Ezen a problémán most van a legjobb lehetőség változtatni a 33-as és 233-as viszonylatokkal.
A tervezett új hálózatban a 33-as és a 233-as buszok olyan többletszolgáltatást nyújtanak a Móricz Zsigmond körtér kiszolgálására, amely mindkét irányból biztosítva van más járatokkal, illetve az átszállási kapcsolatok máshol is adottak. Pest felől a Móricz Zsigmond körtér a 4-es metróval (járatsűrűség a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 2-3 perc, napközben 5 perc, az esti időszakban 10 perc lesz) és a 7-es busszal (munkanapokon a maival közel megegyezően csúcsidőben 5-8, egyéb időszakban 10 percenként közlekedik) is kiszolgálásra kerül, amely már önmagában a terület magas színvonalú kiszolgálását biztosítja. Dél-Buda felől az átalakuló 114-es és az új 115-ös viszonylatok, valamint a meglévő villamosjáratok biztosítanak majd közvetlen kapcsolatot a Móricz Zsigmond körtérhez, így ebből az irányból is rendkívül magas színvonalú a tervezett szolgáltatás a 33-as és 233-as buszok nélkül is.
Mivel a 33-as és 233-as viszonylat mindkét irányból kiváló alternatívákkal rendelkezik Újbuda központja felé, így a két járat kapacitása felhasználható a Lágymányosi Campus és környezetének kiszolgálására. A viszonylatok Szent Gellért térnél térnének le az eredetileg tervezett útvonalukról és innen a Műegyetem rakparton haladhatnak tovább déli irányba, majd a Pázmány Péter sétányon át a Dombóvári úton keresztül érnék el az eredetileg tervezett útvonalat, ahonnan déli irányba annak megfelelően haladnának tovább. A Szent Gellért téri csomópont révén ez a térség egy átszállással elérhető lenne így Bel-Buda és Óbuda felől is, melyre jelenleg rendkívül kedvezőtlen lehetőségek vannak csak.
Javasolt megállók az alternatív szakaszon:
Szent Gellért tér M
Az alternatív útvonal kezdete. Dél-Buda felé új megálló létesítése. Belváros felé a meglévő dunaparti buszmegálló használata közösen a 86-os és 133E viszonylatokkal.Bertalan Lajos utca
Új megállópár létesítése a kereszteződés északi oldalain.Petőfi híd, budai hídfő
Új megálló pár létesítése. Dél-Buda felé lehetőleg a híd alatt, a legkedvezőbb átszállási kapcsolatok miatt a 4-6-os villamosokkal. A Belváros felé haladó irányban a hídfő déli felhajtójának közelében.Lágymányosi Campus
Új megálló pár létesítése az ELTE Lágymányosi Campus Északi Tömbjének déli végénél, ezzel kedvező megközelítést biztosítva a BME Q és I épületei felé is. Gyalogátkelőhely létesítése a Duna-part és a Belvárosi irányú új buszmegálló megközelíthetősége érdekében.Magyar tudósok körútja
Új megálló pár létesítése az ELTE Lágymányosi Campus Déli Tömbjének déli végénél, ezzel kedvező megközelítést biztosítva az Infoparkkeleti épületeihez is. Gyalogátkelőhely létesítése a Duna-part és a Belvárosi irányú új buszmegálló megközelíthetősége érdekében.Pázmány Péter sétány
Dél-Buda felé a 103-as viszonylat meglévő megállójának használatával szolgálható ki. Belváros felé új megálló létesítése a Rákóczi híd lehajtójától délre. A megálló segítségével jobb kiszolgálás biztosítható a Kopaszi gátnak, valamint tavasztól őszig a Zöld Pardon szórakozóhelynek is.Infopark
Belváros felé a 103-as viszonylat meglévő megállójának használatával szolgálható ki. Dél-Buda felé új megálló létesítése a Rákóczi hídi felhajtótól nyugatra. A 103-as viszonylat is használná mindkét irányban a megállót az Infopark kedvezőbb megközelíthetősége érdekében.Dombóvári út
A meglévő megállópár használata. Az alternatív útvonal vége, az ettől délre eső rész az eredeti tervek szerint.Forgalmi szempontból szükséges változtatás, hogy a Pázmány Péter sétányon a jelenlegi 60 km/órás sebességhatárt le kell csökkenteni 50 km/órára az új gyalogátkelőhelyek védelme érdekében.