Vetített Kiskörút, egy képzeletbeli belvárosi irodaház és Mácsai Pál apjának festményei. Ilyen lesz a Terápia 2. évadának díszlete
Nem nagyon tudok olyan naponta jelentkező sorozatot, aminek egy teljes évadát végignéztem volna az elejétől a végéig. Na a Terápia a kivétel. Pedig az egészben csak emberek ülnek egymással szemben és beszélgetnek.
Pontosan azért, mert minimális a cselekmény, ráadásul szinte az egész első évad egy budai villa és egy lipótvárosi lakás egy-egy helyiségében játszódott, nagyon fontos volt a díszlet. Irigyeltem is Szonját, hogy két éve ő csapott le előbb a témára az Otthon édes blogján. Épp ezért nagyon megörültem, amikor azzal kerestek meg a sorozattól, hogy idén először az Urbanistán mutatnák be a forgatás helyszíneit, díszleteit.
Akkor lássuk őket sorra!
Dargay András (vagyis a főhős, akit Mácsai Pál játszik, nekem ha a fejem tetejére állok se jutott volna eszembe a szerepneve) a második évadra elvált a feleségétől, és a belvárosba költözött. A lakása egy épített díszlet, ahol a nappali hátterében a Múzeum körút egy részét látjuk. Ez
Herbai Máté operatőr egy héten keresztül készítette reggeltől estig a háttérvetítés felvételeit, így azok folyamatosan szinte élő képen mutatnak az ablakból.
Ágnesnek (vagyis Csákányi Eszternek) szintén új rendelője lett. A hivatalos ismertető szerint:
Tágas, színes, látványos kilátással bíró irodája egy belvárosi toronyház tetején helyezkedik el.
Persze ilyen a valóságban nem nagyon van, úgyhogy természetesen ez is épített díszlet, ahol a háttérnek egy fényképet használtak.
Mivel a kép statikus, unalmas tud lenni, ezért élő galambokkal próbálták feldobni a filmet, hogy a fénykép élőbb legyen. De nem ez volt az egyetlen állat a forgatáson, mint megtudtam:
Ezenkívül egy kutya, egy teknős is szerepel egy-egy epizódban, valamint több száz légy, akiket viszont nem idomított senki, sem is voltak betervezve, inkább próbáltunk tőlük megszabadulni. A B kamera első asszisztense 100-ig számolta az általa lecsapott legyeket. Ő egyébként tetováló művészként is tevékenykedett korábban, kiválóan rajzol, és az „Ágnes rendelőjében” az egyik ablakra fel is került egy „valódi gyerekképe”.
Mint megtudtam, Dargay András lakásában több festmény is volt, amelyet Mácsay Pál édesapja - Mácsai István - festett, és a főszereplő felajánlotta, hogy szerepelhet a sorozatban. (Megjegyzem ez a család mindig tud meglepetést okozni, ebben a percben is a Bartók Rádió szól a laptopomon, ahol szintén egy Mácsai-tesó, János szokott műsort vezetni. Rákerestem, itt egy kis interjú vele a családról, hogy végképp eltérjek a témától.)
Dobos Tamás a másik operatőr egy magányos fáról készített képe szintén fontos eleme volt a Dargay díszletnek.
De az élő díszletek is személyes kötődések a sorozatban, mert Enyedi Ildikó szereti a stábtagokat beforgatni a filmbe. Az egyik producer a háttérben kutyát sétáltat, az első asszisztens, és az operatőr az erkélyen dohányoznak, a másodasszisztens ebédelni hívja a retusáló művészeket, a háttérben a gyártó cég producere telefonál, és a produkciós asszisztensétől kapja a kávét, a díszlet takarítója, és a színészek sofőrje a dugóban áll. Persze valódi statisztákkal is dolgoztunk, de Enyedi Ildikó meg akart örökíteni mindenkit, akit, csak lehet.
Ezen a például képen Nagypál Orsolya a sorozat harmadik rendezője tolja a biciklijét: