Gyönyörűen felújított vasútállomást árulnak családi háznak
Jó látni, hogy miközben a működő vasútállomások közül több is siralmas állapotban van, akad olyan épület, amely távol a városoktól, egy közel negyven éve felszámolt vonal mentén gyönyörűen helyre van állítva. Sőt, a hantházi vasútállomást most meg is vehetjük magunknak!
A 10 különös és szép tanyát bemutató poszthoz vadásztam házakat, amikor belebotlottam ebbe a hirdetésbe. Nem volt nehéz kiszúrni a kis kerek ablakról, és az épület formájáról, hogy egy egykori vasútállomásról van szó. A hirdetésben ugyan Csemő szerepel, melynek hasonló volt a vasútállomása (s ma az is családi házként funkcionál), ez azonban valójában a hantházi, egykori végállomás épülete.
Bár sokat piszkálódom az ingatlanosokkal, hogy más helyszínt adnak meg, mint ahol valójában a lakás van, itt nem megtévesztésről van szó: valóban Csemő a legközelebbi település.
A gyönyörűen helyreállított épületen amúgy emléktábla is hirdeti, hogy egykor itt ért véget a Cegléd–Hantháza vasút.
A legendás vasútvonal
Ahhoz képest, hogy egy mindössze 20 kilométeres vasútról van szó, mely hetven évig sem működöt, rendkívül jól dokumentált. Na és ami még fontosabb, nagy szeretet övezi mind a mai napig! A funkciója kettős volt: a környékbeli gazdaságokból szállították be rajta a terményeket a városba, de személyszállító vonatok is jártak erre. Volt külön diákkocsija is, ahová csak a tanyákból érkező iskolások szállhattak.
Történetéről itt olvashattok bővebben, az egyes állomásépületek múltját és jelenét pedig a vasutallomasok.hu oldalán böngészhetitek. Ám ami a legszebb, a járatnak
ami ráadásul rendszeresen frissül képekkel a fénykorból és a megmaradt emlékekről.
És hogy milyen maga az ingatlan?
A 165 négyzetméterre 4 szoba jut 14 millióért, ami 65 kilométerre a fővárostól nem hangzik rosszul. Persze tegyük hozzá, nem véletlenül hívják ezt tanyának, az első nagyobb város, Cegléd jó 20 kilométerre esik.
Hogy pontosan mekkora területet foglal el a megadottból az egykori vasútállomás épülete, azt nehéz lenne meghatározni, ugyanis egy másik – szintén takaros, környezetébe jól illeszkedő – épülettel kínálják együtt.
Az 1909-ben épült vasútállomásnak mindenesetre nagy előnye a korabeli tanyákkal szemben, hogy már építésekor is szép nagy ablakai voltak, így az eredeti formák és arányok megőrzése mellett is megfelel a mai elvárásoknak. (Az egykori vasútállomás-épületekre hamarosan visszatérünk egy különös kezdeményezés kapcsán!)
Az állomás múltjáról itt találtok többet, a jelenlegi állapotáról pedig a hirdetésben.