A gyorshajtónak is elsőbbsége van?
Halálos kimenetelű balesetnél nagyon nem mindegy, hogy kit hoz ki a bíróság felelősnek. Igazságos-e, ha a gyorshajtó csak részben lesz felelős?
Halálos kimenetelű balesetnél nagyon nem mindegy, hogy kit hoz ki a bíróság felelősnek. Igazságos-e, ha a gyorshajtó csak részben lesz felelős?
Kő-papír-olló, ahol a rendőri karjelzés a jolly joker? A közlekedési jelzések között van egyáltalán hierarchia?
Az elindulás szabályainak megszegése büntetést is eredményezhet.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium már dolgozik az új KRESZ-en, mi sem voltunk restek összedugni a fejünket.
A leggyakoribb parkolási hibákra figyelmeztetett a hatóság.
Teszteld a KRESZ-tudásodat néhány kérdésben!
Az elsőbbségadásra vonatkozó jelzőtáblák szabályait pontosan kell ismerni.
Attól, hogy az autós szabálytalankodik, a lopóautósnak még nem nyílik meg a joga egy másik szabálytalanságra.
Az új, extra KRESZ-ben nem szereplő táblák csak összezavarják az autósokat.
Készülnek az új szabályok.
Jövő ilyenkor már az új KRESZ tervezetét olvashatjuk.
Öt fő témakörben kerül sor az új szabályozás kialakítására.
A nyitott kerékpársáv használatának szabályait fontos lenne ismerni a biztonságos közlekedés érdekében.
Sok diák lépett vissza a vezetéstől Tuzson Bence bejelentése után.
A lakó-pihenő övezet szabályait a biztonság érdekében elengedhetetlen ismerni.
Tele van a hócipőd a veszélyes helyekről trafizó rendőrökkel? Nekik is a gyorshajtókkal. A jogszabályokat kellene kicsit konkretizálni inkább...
Nem mindenki ismeri ezeket a fontos közlekedési szabályokat az utakon.
A szabálysértési jog sokkal bonyolultabb annál, mint amit az autósok sejtenek. Ez azonban nem mindig hátrány, sőt! Néha előny is lehet.
Egy kamera lehet bármennyire okos, azt még nem tudja megmondani, hogy a sofőr mobilozik vagy a fülét vakargatja. Nem is biztos, hogy kell neki tudnia.
A jogszabály átírásán dolgozó szakértők is elmondták, mely területeken lenne érdemes a KRESZ-ben változást eszközölni.
Nem sokon múlott, hogy baleset legyen a manőverből.
Büntetőpont is járhat, ha nem tartod be a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályokat.
Akár naponta többször is fordíthatnak az eszközökön.
A nagy kapkodásban néha megesik, hogy a kártya leesik. De mi van akkor, ha kint van a műszerfalon, csak a parkolóőr nem látja? Mi lenne? Hát per!
Padlógáz vagy padlófék a sárga lámpánál? ki dönti el, hogy meddig biztonságos a megállás és mikortól célszerűbb gázt adni? A KRESZ nem, az tuti.
Azok a fránya korlátozott övezetek mindig a legrövidebb / leggyorsabb útvonal közepén vannak. A pihenés vagy a gyors hazaérés fontosabb a KRESZ-ben?
A KRESZ változásai a biztonságosabb közlekedés érdekében születnek: az is kiderül, mely területeken várható megújulás.
Ha számít a fogyasztás, valahogy máshogy próbálj meg faragni belőle, a szabályok betartása nem képez tárgyalási alapot.
Rejtély, hogy mi járhatott a fejében.
A jelzőtáblák ismerete elengedhetetlen az utakon, ezek a KRESZ-kérdések viszont feladhatják a leckét.
Az ajtót bevágta a jogalkotás szele, de a huzat miatt nyitva maradt az ablak. A kiskapuzás nemzeti sport, a jogalkotó is aktív részese. Akkor?
Komoly büntetés is járhat a nem megfelelő szállítás esetén.
Mi magunk is radikálisan csökkenthetnénk a közúti balesetek számát.
Van egyáltalán olyan a KRESZ-ben, hogy zajvédelem miatti sebességkorlátozás? Nincs hát! Akkor viszont a zajtalanságra sem lehet hivatkozni.
Te hallottál már róla? Ha nem, ideje megismerned és alkalmaznod is, ha kell!
A KRESZ érdekesen fogalmazza a meg a szabályt.
A záróvonal szabályait mindig fontos betartania a közlekedőknek.
A szabálysértési hatóság döntése sem kőbe vésett dolog, ha nem értetek vele egyet, megéri vitába bocsátkozni. Persze csak ésszel.
A KRESZ-kérdésekre kötelező tudni a választ az utakon.
A KRESZ a tolatás szabályait is világosan meghatározza.
Tavaly is több százan nekifutottak a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) vizsgának hazánkban.
A magyar rekorder.
Ilyen sokszor futott neki a vizsgának a negatív rekorder.
Öt éven át próbálkozott.
Jön a szilveszter, és jó eséllyel többen fognak úgy vezetni, hogy előtte ittak. Változhat a zéró tolerancia?
A magyarok túlnyomó része megtartaná a zéró toleranciát, függetlenül attól, hogy van-e jogsijuk vagy nincs.
Hogy egy jogvitában kinek lesz igaza csak egy dolgon múlik: hogy melyik városban fordul a hatóságokhoz. Az összes többi jogi duma csak cukros takony!
Csak így szabályos a zebránál autóval közlekedni.
Vannak eltérések az országok között.
Ezen a módon csökkenthetők a jogosítványt terhelő büntetőpontok.
Számos autós azt gondolja, hogy ha a végső úti cél hatékonyabban érhető el a korlátozott szakaszon keresztül, akkor ő célforgalomnak minősül.
Arra kérik a sofőröket, hogy legyenek körültekintőbbek.
Már a saját házad előtt sem parkolhatsz anélkül, hogy meg ne bírságoljanak?
Hiába tartasz be minden szabályt, ha valaki más tojik az egészre. Na de mások szabályszegése miatt miért te legyél a felelős? Mindennek van határa!
A manőversorozatról videó is készült.
A behajtás tilalmát jelző táblákra mindig oda kell figyelni.
A következő kérdésekre jogosítvánnyal kötelező tudni a választ.
Lázár János csak 2024 első felére ígérte a szabályozás kiegészítését, míg az új KRESZ-t egy-két évvel későbbre.
Az objektív felelősség lényege, hogy valaki mindenképp fizetni fog. Ha autómegosztót használsz, akkor ez te leszel.
A járdán parkolás szabályait tilos lenne megszegni a KRESZ szerint.