Örömmel konstatálta Márki-Zay Péter, hogy Lázár János korábbi kancelláriaminiszter Szentesen nyilatkozott a hódmezővásárhelyi Médiacentrum által működtetett Vásárhelyi Televíziónak a közeljövőben induló, Hódmezővásárhely és Szeged között létesítendő tram-train projektről. A Médiacentrumot ugyanis állítólag szeptember óta bojkottálta a helyi Fidesz.
Most viszont Lázár János a hamarosan induló tram-traint reklámozta, és jól tette
– rögzítette Hódmezővásárhely polgármestere.
A nyilatkozat apropója, hogy szerda délután mutatták be Szentesen az ország első vasút-villamosát, amely várhatóan ősztől szállítja majd az utasokat Szeged és Hódmezővásárhely között. Ehhez a MÁV-Start még 2017 májusában szerződött 12 jármű beszerzésére a spanyol Stadler Rail Valenciával.
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti 25 kilométeres távolságot autóbusszal körülbelül 50-55 perc alatt lehet megtenni, a vasút-villamossal a menetidő 37 percre csökkenthető. A két Csongrád-Csanád megyei település között csúcsidőben akár 15 percenként is indulhatnak majd a járatok, ezzel pedig naponta 10 ezer ember utazását tehetik kényelmesebbé.
A hódmezővásárhelyiek az évszázad legnagyobb üzletét kötötték azáltal, hogy nekik egy forintjukba sem kerül, és egy nyolcvanmilliárdos beruházást nyertek el. A város történetében az elmúlt 150 évben nem volt ekkora beruházás
– értékelt a Vásárhelyi Televíziónak Lázár János mintaprojektért felelős kormánybiztosi minőségében.
Márki-Zay Péter azt írta, „a kommunista pártállamot építő Fidesz-médiával szemben” ők a tisztességes tájékoztatásban hisznek, a „hazug propagandát” pedig meghagyják a kormánypártoknak.
Lázár urat és képviselőit szeretettel várjuk a vásárhelyi televízióban, ha a bátorságát összeszedi (erre 3 év kevés volt), egy közös élő műsorban. A mai példa reményt ad, hogy egyszer ide is eljutunk
– zárta sorait a polgármester.
Ez a bejegyzés azért is lényeges, mert az ellenzéki polgármester és a korábbi kancelláriaminiszter konfliktusai az elmúlt években számtalan alkalommal láttak nyilvánosságot. Egyebek között például korábban Lázár rágalmazási pert indított Márki-Zay ellen, amiért a polgármester korrupcióval, bűncselekmények elkövetésével hozta összefüggésbe a kormánypárti politikust. A pert első fokon a városvezető elveszítette, igaz, jóval enyhébb büntetést kapott, mint amit Lázár akart elérni. A kettejük közötti pereskedés egy emlékezetes momentuma volt az is, amikor a fideszes képviselő még kezet sem volt hajlandó fogni a tárgyalásra érkező Márki-Zay Péterrel.
A polgármester egyébként két napja is terjedelmes bejegyzést szentelt politikai ellenfelének. Itt többek között Lázár János egy hazugnak tartott állítására emlékeztetett, s bírálta a korábbi városvezetést, valamint a tram-train-projekttel kapcsolatban kifejtette, hogy a rábízott beruházás
nem csak a használt sínek lefektetéséről, majd felszedéséről, de a sokszoros költségnövekedésről és határidő-túllépésekről vált nevezetessé.
Köszönetét fejezte ki ugyanakkor, amiért a politikus 12 plusz 10 millió forinttal támogatta Hódmezővásárhely városát.
Lázár János egyébként a tegnapi szentesi bemutatón az Indexnek is nyilatkozott. Ekkor ugyancsak hangsúlyozta a projekt történelmi jellegét, s rögzítette: a kormány célja az, hogy a most létrejövő vasút-villamoson keresztül Hódmezővásárhelyt és Szegedet Szabadkával is összekössék.