Nagyvázsony fideszes polgármestere szerint nem jó ötlet a vasútvonalak leépítése, hiszen a vasútra úgy kellene tekintenie a kormánynak, mint a kultúra részére. Fábry Szabolcs úgy véli, hogy kis erőfeszítéssel az a tíz vasútvonal is megmenthető lenne, amelyeket a MÁV augusztus elsejével bezár.
Mint arról az Index is beszámolt, a MÁV–Volán-csoport augusztus elsejétől tíz vasútvonalon szünteti meg a vonatközlekedést, amelyek helyett az utasok vonatpótló autóbuszokkal utazhatnak majd. A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
A döntést a volt közlekedési államtitkár élesen bírálta, mivel szerinte a bezárt vonalakban sokkal több a perspektíva, miközben az állami vasutak még egy MÁV-os igazgató bérét sem tudja megtakarítani a döntéssel. Vitézy Dávid beszélt arról is, hogy szerinte a vasútvállalatnak jót tenne a piaci verseny.
Fábry Szabolcs, Nagyvázsony fideszes polgármestere szerint attól, mert egy BZMot hűtővize felforr és balesetet okoz, vagy attól, mert kiég egy Csörgő dízelmozdony, „még nem pánikba kell esni, és főként nem a mellékvonalakat kell tovább csonkolni”.
A pestisracok.hu-n megjelent írása szerint a városvezető úgy látja, hogy pont azokat a mellékvonalakat zárja be a MÁV, amelyek „a legeldugottabb térségekben jelentenek vasúti ütőeret”. Ráadásul éppen ezek biztosan és kiszámíthatóan tartják a menetrendet.
Meglátása szerint ha a vasúttársaság venné a fáradságot és az elhivatottságot arra, hogy a fővonalra csatlakozást biztosító menetrenddel, valamint felelős jegyvizsgálókkal működnek, akkor ezeknek a regionális vonalaknak is lenne létjogosultságuk.
Hozzátette, hogy szerinte ezeket a pályákat viszonylag kis erőfeszítéssel, 60–90 kilométer per órás sebességre kéne fejleszteni, valamint használt, de klímás motorvonatok beszerzésével jelentősen lehetne javítani az utasforgalmat az érintett vonalakon.
Fábry úgy véli, hogy a vasútra úgy kell tekintenie a kormánynak, mint a kultúra részére, hiszen elmondása szerint a vasút amellett, hogy nemzeti érték, egyben közszolgáltatás is. Szerinte mára bebizonyosodott, hogy gazdaságilag sem volt kifizetődő a vasút leépítése.
„Rombolni gyorsan lehet, visszaépíteni lehetetlen, vagy csak évtizedek alatt lehetséges” – tette hozzá.