Sajtóinformációk szerint Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására 90 milliárd forint többletforrást kérhet. Vitézy Dávid közben Ausztriával példálózik.
„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – fogalmazott korábban Lázár János az 1-es vasúti fővonal felújításának apropóján.
Az építési és közlekedési miniszter körülbelül 90 milliárd forint többletforrást kérhet a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására – értesült a G7. Lapunk is hasonló információkhoz jutott.
Az indoklás szerint a helyközi személyszállítás és a vasúti infrastruktúra üzemeltetési költségei a tavalyi és az idei magasabb energiaárak miatt emelkedtek. A lap úgy tudja, nem csak az utólagos elszámolás állhat a probléma mögött: egyre nehezebbé válik a társaságok finanszírozása a visszaeső jegyárbevételek miatt. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a közel 90 milliárd forint csak a magasabb energiaköltségeket fedezné-e, vagy a vármegye és az országbérlet bevezetése utáni bevételkiesést is.
A G7 a cikk megjelenéséig nem kapott érdemi választ az Építési és Közlekedési Minisztériumtól.
Vitézy Dávid szerdai Facebook-posztjában Bécsből, a World Passenger Festival nemzetközi vasúti és buszos szolgáltatási konferenciáról jelentkezett, amelyen köszöntőt mondott Sabine Stock, az osztrák államvasút személyszállítási igazgatója.
A volt közlekedési államtitkár szerint az alábbi gondolatok Magyarországról nézve is relevánsak:
Az ÖBB az előző héten arról tájékoztatta magyar partnerét, hogy az 1-es fővonal felújításából következő menetrendi bizonytalanságok miatt a Budapestről Bécsen keresztül München, Salzburg stb. felé közlekedő Railjet xpress járatait átmenetileg csak Bécsig közlekedteti, ott az utasoknak át kell szállniuk másik járatokra.
A felújítások miatt több szakaszon pótlóbuszos közlekedésre váltottak, amiről itt írtunk bővebben.