További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mivel a bevásárlóközpont építője nem biztosította a biztonságos közlekedés feltételeit, ezért bizonytalan ideig eltolódik a június 16-ától tervezett vágányzár a 3-as metró vonalán, áll a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében. Azaz, a meghirdetettel ellentétben csütörtökön mégis teljes hosszában jár a metró. A háttérben húgyszag bűzlik. Vagy nem csak az.
A BKK és a BKV bejárást tartott a 3-as metró vonalán a június 16-ától bevezetni kívánt vágányzár helyszínén, és a szakemberek úgy találták: nem valósultak meg a bevásárlóközpont építője által vállat forgalomtechnikai feltételek a metrópótlás megkezdéséhez, nem lenne biztonságos a közlekedés.
Ezért úgy döntöttek: amíg az építési munkák kivitelezője nem biztosítja a biztonságos közlekedés feltételeit, addig nem engedélyezhető a metrópótlás, ez áll a BKK késő esti közleményében.
Így a korábban közöltektől eltérően bizonytalan ideig a 3-as metró teljes útvonalán, Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között, illetve az autóbuszok is eredeti útvonalukon közlekednek.
A háttérben az áll a metrósoktól és buszosoktól származó információink szerint, hogy a metrópótló buszok sofőrjei nem fogadták el a Határ úton nekik lerakott konténert, ami a pihenőhelyük lett volna. A metrósoké eleve húgyszagban van, tájékoztatott az egyik BKV-s dolgozó.
Más értesülések szerint ugyan a buszvezetők kényes ízlése is belejátszhatott a vágányzár lefújásába, az igazi ok viszont az volt, hogy a BKK az utolsó pillanatban mégsem vállalta be, hogy a beruházó cég mulasztásaival indítsa el a buszos pótlást.
Információink szerint a BKK többször kérte a beruházót, hogy végezze el a vágányzárhoz szükséges biztonsági forgalomtechnikai módosításokat, ám a bevásárlóközpontot építő cég a füle botját sem mozgatta. A BKK a következők miatt rágott be végül:
A gyorsforgalmi útról a belváros irányában, a Határ útnál a lehajtó végében az elsőbbségi viszonyt a terv szerint megfordították, a vágányzár ideje alatt nem a gyorsforgalmi útról lehajtóknak, hanem a híd alatt visszafordulóknak lesz majd elsőbbsége. Hiányzik viszont a lehajtó végén, az elsőbbségadási hely előtt az előírt, keresztirányú sárga csíkozás (útburkolati jelek), amelyek felhívják a gyorsforgalmi útról lehajtó autósok figyelmét a megváltozott elsőbbségi viszonyokra és a veszélyes helyszínre.
A Vak Bottyán utca – Lehel utca csomópontban az elsőbbségi viszony előírt megfordítása még nincs kivitelezve. A Sibrik Miklós úti felüljáró – Vak Bottyán utca csomópontban teljesen hiányoznak az burkolati jelek, nincsenek felfestve a zebrák és botlásveszélyes a középsziget.
Mint arról beszámoltunk, a KöKi-Terminál bevásárló- és irodaközpont kivitelezési munkái, valamint a 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásának átépítése miatt június 16-tól augusztus 19-ig nem járt volna a tervek szerint a 3-as metró a Határ út és Kőbánya-Kispest állomások között. Metró helyett az utasok a BKV és a Volánbusz meghosszabbított útvonalú autóbuszjárataival utazhattak volna ezen a szakaszon.
A kieső metrószakasz pótlására a BKV a 93-as és a 148-as kivételével a Határ útig közlekedteti majd valamennyi, Kőbánya-Kispestig közlekedő autóbuszjáratát (azaz a 85-ös, 85E, 98-as, 98E, 136E, 182-es, 184-es, 193E, 200E, 201E, 202E, 282E és a 284E járatokat), így biztosítva a metró közvetlen elérését. A Határ úti csomópontban új, ideiglenes buszvégállomás létesül a korábbi P+R parkoló területén.