Glenn Fogel, a Booking.com vezérigazgatója levélben kért bocsánatot azoktól a szállásadóktól, akik érintettek voltak a kifizetési botrányban, és késve vagy még a mai napig sem kapták meg a nekik járó jussukat.
Miután a Booking.com a nyár közepén új fizetési rendszerre tért át, számos országban – köztük Magyarországon is – hónapokig nem kapták meg a pénzüket az amszterdami székhelyű online szállásközvetítő oldallal szerződésben álló szállásadók.
Az ügy nagy felháborodást keltett, Japán-szerte 11 szálláshely tulajdonosai indítottak pert a Booking.com ellen a nyár óta ki nem fizetett 36,7 millió jen (közel 90 millió forint) foglalási díj miatt.
Glenn Fogel most 50 eurónyi, helyi pénznemben kifizetésre kerülő kárpótlásra tett ígéretet. Az összeg nem fix, az a tartozás hosszának és összegének mértékével változik, de egyelőre nem világos, hogy mennyivel – írja a Spabook turizmusportál.
A probléma még mindig fennáll, a vezérigazgató ugyanis azt kérte a szállásadó partnerektől, hogy írjanak reklamációt egy megadott e-mail-címre, amennyiben még nem kapták meg a nekik járó pénzt. A kiadvány szerint a Booking.com nem tudja pontosan, hogy kinek tartozik még.
Teljes mértékben megértem, hogy személyes bocsánatkérésem nem változtat azon a hatáson, amit vállalkozására gyakoroltunk. Szeretném azonban elismerni, hogy nehézségeket okoztunk Önnek, és elnézést kérek ezért. Dolgozunk azért, hogy tanuljunk ebből a helyzetből, és fejlődjünk. Tudom, hogy a kárpótlás nem pótolja a vállalkozásában okozott fennakadást, de remélem, ez az Ön iránti elkötelezettségünk és személyes elkötelezettségem mellett szól, hogy a jövőben jobb szolgáltatási színvonalat biztosítsunk
– olvasható a levélben, amit a magyar partnerek is megkaptak.
Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) augusztus végén indított gyorsított ágazati vizsgálatot az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán.
A Booking-botránnyal összefüggésben készült jelentéstervezetében több javaslatot fogalmazott meg a hatóság, amely megtiltaná az árversenyt akadályozó szerződési gyakorlatokat, illetve javítana a szállásadók helyzetén a nyárihoz hasonló, tömeges problémák hatékony kezelésében.