A vasárnap hajnalban eltűnt utasszállító repülőgép esete különös hasonlóságokat mutat a márciusban elveszett malajziai gép történetével, írta a Telegraph. Mindkét gépnek hasonló a tulajdonosi háttere, hasonlóan egy hadi támaszpont közelében tűntek el, és különösen sok idő telt el az eltűnés és a vészhelyzet bejelentése között. Csak véletlen egybeesések?
Mint arról beszámoltunk, szombatról vasárnapra virradó éjjel megszakadt a földi összeköttetés azzal a repülőgéppel, amely magyar idő szerint éjjel egykor kellett volna, hogy megérkezzen Indonéziából Szingapúrba. Az AirAsia QZ8501-es járatán 162 ember tartózkodott. A fapados gép egy háromórás út kétharmadánál tűnt el, négy és fél órányi útra elég üzemanyaggal.
A brit Telegraph szerint az eddig megismert tények és körülmények alapján sok az egybeesés egy korábbi esettel, mégpedig a Malaysia Airlines 370-es járatának katasztrófájával.
A Boeing 777–200-as típusú repülőgép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, és az idén március 8-án a Thai-öböl felett tűnt el a radarok képernyőjéről. Máig nem lehet pontosan tudni, mi történt a géppel. A keresési munkálatokban részt vevő szakemberek szerint évekbe is telhet, mire kézzelfogható bizonyítékot találnak arra, hogy a Boeing 777-200-as gép, fedélzetén 239 emberrel valóban az óceánba veszett.
A brit lap felidézte, hogy több pilóta is arra hívta fel a figyelmet internetes fórumokon, hogy
A mostani esetben például több mint másfél órával az után jelentették be a vészhelyzetet, hogy a pilóta és a jakartai irányítótorony között megszakadt a kapcsolat. A márciusi szerencsétlenségnél is különös módon hosszú idő, közel négy óra telt el a vészhelyzet bejelentéséig.
Egy másik egybeesés a lap szerint, hogy az AirAsia QZ8501-es egy indonéziai haditengerészeti támaszponttól (Bangka-Belitung sziget) tűnt el. A márciusi esetnél is elterjedt az a pletyka, hogy egy amerikai hadi támaszponton szállt le a gép, csak erről valamiért hallgatnak. Az amerikai hatóságok ezt persze tagadták, de mivel máig nem tisztázott, mi történt, sokan nem zárják ki ezt az eshetőséget sem.
Szintén további egybeesés a két eset között, hogy ugyanazok a cégek állnak az érintett repülőtársaságok között. Az Indonesia AirAsia 49 százalékban a malajziai AirAsia csoport tulajdona, a többi részvény helyi befektetők kezében van. Fapados malajziai gép a szolgáltatás indulása óta, azaz 2002 óta egész mostanáig nem veszített el repülőgépet. Érdekes viszont, hogy egy éven belül kétszer is különös módon eltűnik két repülő.