A délolasz Andria település állomásfőnöke elismerte, hogy ő adott túl hamar zöld jelzést annak a vonatnak, amelyiknek az állomáson kellett volna megvárnia, hogy a szemből érkező szerelvény áthaladjon. Elsősorban ez volt az oka a keddi, az utolsó jelentések szerint 23 ember halálát okozó vonatbalesetnek.
Zavar volt, késtek a vonatok, és...
– idézte a La Stampa a kikészült vasutast, Vito Piccarretát, aki 24 éve dolgozik a Bari Nord vasúti társaságnak. Az olasz hatóságok régóta elavultnak és kockázatosnak tartják a gyakorlatot, hogy az állomásfőnökök közvetlenül kommunikálnak a mozdonyvezetőkkel.
A La Stampa szerint az érintett vonal, ahol a keddi baleset történt, 1965-ben épült, és épp júliusban terveztek kiírni egy pályázatot a másik vágánypár megépítésére és a biztonsági rendszer modernizálására.
A hatóságok szerint a baleset súlyosságához az is hozzájárulhatott, hogy legalább az egyik vonat túl gyorsan haladt. Az okok tisztázását az egyik, időközben megtalált fekete doboz is segítheti.
Sikerült az áldozatok egy részét is azonosítani, a legfiatalabb egy 15 éves fiú. A vonaton egyetemi diákok, turisták, mezőgazdasági munkások és irodai alkalmazottak is utaztak. A balesetben két vasutas technikus is meghalt, illetve az egyik mozdonyvezető halálát is megerősítették, miután a leszakadt végtagjait megtalálták a szétroncsolódott mozdony vezetőállásában.
A roncsok közül egy anya és gyereke holtteste is előkerült, egy hétéves fiút viszont élve sikerült kimenteni halott nagymamája mellől.
A szerelvények nem az országos Trenitaliához, hanem egy kisebb magáncéghez, a Ferrotramviariához tartoztak.
(via)