A részleges újraindítás a tömegközlekedésre vonatkozik, míg más területeken szigorítottak a korlátozásokon, ami rávilágít arra, hogy milyen nehéz újraindítani az életet a szigorú kínai Covid-mentes politika alatt.
Sanghaj újra megnyitotta a világ leghosszabb metróhálózatának egy kis részét, miután egyes vonalakat csaknem két hónapra lezártak. A város előkészíti az utat a Covid–19-es zárlat teljes feloldásához a jövő héten.
A legtöbb lakos nem hagyhatja el otthonát, és Kína legnépesebb városának egyes részein szigorodtak a korlátozások, az ingázóknak vasárnap kora reggel komolyan meg kellett indokolni az utazásukat. A sanghaji kereskedelmi központokban sokan kék védőruhát és maszkot viselnek, miután újra metrón utazhatnak. A metrószerelvényekben az utasok néhány üres ülést tartanak egymás között, és nagyon kevesen utaznak egyszerre.
A 20 metróvonalból négyet újra megnyitottak, és 273 buszjáratot. Néhányat március végén zártak be, másokat később, és a szórványos szolgáltatás korlátozott számú megállóval folytatódott.
A 25 milliós lakosságú város arra számít, hogy június 1-jétől feloldják az egész városra kiterjedő lezárást, és visszatérnek a normálisabb élethez. A legtöbb mozgáskorlátozás ebben a hónapban is érvényben marad. A vonatok 20 percenként közlekednek majd korlátozott órákban. Az ingázóknak a bejáratnál meg kell mérniük testhőmérsékletüket, és 48 órán belül negatív PCR-teszt-eredményt kell felmutatniuk.
Sanghaj 800 kilométer hosszú metróhálózatán a legfrissebb adatok szerint 2020-ban naponta átlagosan 7,7 millióan utaztak, az éves utasforgalom pedig 2,8 milliárd volt – írja a Guardian.
Néhány élelmiszerbolt újranyitása és a tömegközlekedés korlátozásának enyhítése ellenére a város egyes részein a közelmúltban szigorították a korlátozó intézkedéseket, ami azt jelzi, hogy a világ többi részével ellentétben Kína zérótolerancia-politikája után nehéz újra normális életet élni.