Az easyJet légitársaság egy családdal, amelynek járatát törölték, ötször is tévesen közölte, hogy nincs alternatív útvonal arra a repülőtérre, ahová haza kellett volna repülniük.
Miután az eredeti járatot törölték, a csoportot automatikusan átirányították, hogy egy másnap induló járattal egy másik brit repülőtérre repüljenek. Amikor a család hívta a légitársaságot, és megpróbálta érvényesíteni, hogy az európai légi utasok jogaira vonatkozó szabályok alapján más járatra jogosult, az easyJet telefonközpontja többször is elutasította jogos kérésüket.
Hannah és Richard Bicknellnek 18 hónapos gyermekükkel együtt július elején a portugáliai Faróból a manchesteri repülőtérre kellett volna hazarepülniük, de alig több mint két héttel korábban közölték velük, hogy az eredeti járatot törölték, és másnapra átfoglalták őket, hogy Liverpoolba repüljenek. Nagy-Britannia legnagyobb fapados légitársasága több száz járattörlést hajtott végre, mivel küzd az hiányos erőforrásokkal és a munkaerőhiánnyal.
A héten a Polgári Légiközlekedési Hatóság emlékeztette a légitársaságokat a légi utasok jogaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos kötelezettségeikre. E szabályok értelmében az easyJetnek egyértelművé kellett volna tennie, hogy a család jogosult arra, hogy
az easyJet költségére egy másik légitársaság járatát foglalják le az eredeti járat napján.
A légitársaság telefonos központja mégis azt állította, hogy mivel több mint két héttel korábban értesítették őket a járattörlésről, az átfoglaláshoz való jog nem érvényes. Többször is felvetette a család a Jet2-nél a másik járatra való jogosultságát, de nem kevesebb, mint ötször közölték velük, hogy tévednek. Valójában az egyetlen különbség, amelyet az utasok két hétnél korábban történő tájékoztatása biztosít, az, hogy nem jogosultak készpénzes kártérítésre. A híváskor csak a visszatérítés, egy utalvány vagy egy másik easyJet-járat – köztük a 200 mérföldre lévő Gatwickre tartó járat – közül választhattak.
Az Independent szerint az easyJet szóvivője azt mondta:
Nagyon sajnáljuk a kellemetlenségeket, amelyeket Bicknell Faróból Manchesterbe tartó járatának törlése okozott. A törölt járatok utasai jogosultak utalványra vagy visszatérítésre, illetve ingyenes átszállásra, akár más légitársaságokkal is, ha 24 órán belül nem áll rendelkezésre alternatív easyJet-járat.
Ez ellentmond a Polgári Légiközlekedési Hatóság álláspontjának, hogy mindig fel kell ajánlani egynapos alternatívát.
Az easyJet szóvivője így folytatta, „az eset körülményei között azonban ügynökeinknek az irányelveinkkel összhangban engedélyezniük kellett volna egy alternatív légitársasággal való repülést, függetlenül attól, hogy a járatot 14 napon kívül törölték, ezért elnézést kérünk az emiatt okozott kellemetlenségért. Úgy tudjuk, hogy a házaspár mostanra elfogadta a visszatérítést, amivel kifizethette az alternatív járatát”.
A félrevezetésre két nappal azután került sor, hogy az easyJet biztosította az üzleti bizottság parlamenti képviselőit, hogy betartja a légi utasok jogaira vonatkozó szabályokat.