Index Vakbarát Hírportál

A Wizz Air közölte az Indexszel, mi állt a londoni járattörlés mögött

2022. június 22., szerda 11:44

Szerkesztőségünk levélben kereste meg a Wizz Airt azzal kapcsolatban, hogy mi állt a járattörlés mögött, amely miatt több száz magyar turista rekedt Londonban a hétvégén. A vállalat közölte, milyen műszaki meghibásodás okozta a problémát.

A londoni esetről ebben a cikkünkben számoltunk be először, amelyben olvasóink leírták a tapasztalataikat, a Wizz Air pedig elnézést kért a történtek miatt. Később viszont az is kiderült, hogy a járat, amely Londonból hozta vissza a magyarokat, valójában Budapestről nem jutott el az angol fővárosba.

A FlightRadar24 térképén ugyanis már korábban is látni lehetett, hogy a gép meg sem érkezett Londonba. A budapesti és londoni fennakadásokkal kapcsolatban több kérdést is feltettünk a Wizz Airnek, válaszukban ők arra reagáltak, hogy milyen meghibásodás állt a budapesti járat visszafordulása mögött. 

WIZZ BP LN.png

Közölték, hogy a gépnek már a földön is problémái voltak: a repülőnek a kifutópályán, az indulás után (de még a felszállás előtt) vissza kellett fordulnia egyszer. „A probléma a második hajtóműnél keletkezett: a karbantartási munkát követően a repülőgép végül késéssel, de felszállhatott” – írták. A levegőben azonban ismét jelentkezett ugyanaz a probléma. 

Ezt követően a hiba ismét jelentkezett, így biztonsági okokból a járatot visszafordítottuk Budapestre. Azóta a repülőgép teljes körű átvizsgálása és karbantartása megtörtént

– írta közleményében a Wizz Air. 

Sokan más járatra szálltak fel, mások kártérítést kapnak 

A vállalat hozzátette, hogy továbbra is elsődleges számukra az utasok és a személyzet biztonsága, de „megértik azon utasaink csalódottságát, akik számára kényelmetlenséget okozott a járat törlése”, és dolgoznak azon, hogy mindenki megkapja a kártérítést.

Érintett utasaink számára többféle lehetőséget is felkínáltunk, hogy ezzel is enyhítsük az őket ért kellemetlenséget, beleértve a Wizz Air alternatív járatait (jelen esetben utasaink jelentős többsége ezzel a lehetőséggel élt), a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120 százalékos jóváírását az utas Wizz-számláján – utóbbiak esetében azon vagyunk, hogy minden kérést legkésőbb egy héten belül feldolgozzunk

– közölte a vállalat.

Ennek fényében a Londonban történtek egyedi problémának tűnnek, nem pedig egy rendszerszintű nehézségnek, azonban – mint ebben a cikkünkben megírtuk – napjainkban az utóbbiakból sincs hiány a légi közlekedésben, mivel a koronavírus-járvány után megnövekedett a forgalom, és ezt gyakran már nem tudja kiszolgálni a kezelőszemélyzet.

(Borítókép: Nagy Attila Károly / Index)

Rovatok