Az utazóknak évekig emelkedő repülőjegyárakkal kell számolniuk a Ryanair főnöke, Michael O'Leary szerint. Anglia legnagyobb repülőtere, Heathrow még több járattörlésre készül.
Michael O'Leary szerint a Brexit problémákat okozott az utazási ágazatnak az európai munkavállalók toborzása terén. A Ryanair főnöke arra figyelmeztette az utasokat, hogy a viteldíjak emelkedni fognak, mert az iparágat emelkedő olajárak és környezetvédelmi adók sújtják.
A Ryanair légitársaság utasainak átlagos viteldíja a következő öt évben 40 euróról 50-60 euróra fog emelkedni, mivel az iparágban a költségek emelkednek – jelenti az Independent.
A légitársasági vezető szerint túl olcsó lett a repülés.
Abszurdnak tartom minden alkalommal, amikor Stanstedre repülök, hogy a vonatút London belvárosába drágább, mint a repülőjegy
– mondta Michael O'Leary. Várakozásai szerint az olajárak magasak maradnak Oroszország Ukrajnával folytatott háborúja miatt, és hozzátette, hogy az iparágat környezetvédelmi költségek és a személyzeti költségekkel és a légiforgalmi irányítási díjakkal kapcsolatos inflációs nyomás is sújtja.
A légiközlekedési ágazatban hónapok óta tart a zűrzavar. Az utasok jelentős késésekkel, járattörlésekkel és kígyózó sorokkal szembesültek a repülőtereken.
Jövő hétre újabb járattörlési hullámot jelentettek be a Heathrow repülőtéren. A légitársaságok kétségbeesetten próbálják módosítani menetrendjüket Nagy-Britannia legforgalmasabb repülőterén, a Heathrow-n. A British Airwayst érintik a legsúlyosabban a járattörlések.
Az utazási ágazat számára további bonyodalmat jelentenek az elégedetlen alkalmazottak munkabeszüntetései. A spanyolországi easyJet alkalmazottai több sztrájknapot terveznek a nyári szünidő csúcsidőszakában, és bérviták vannak a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren, valamint a németországi reptéri személyzet részéről is. A brit kormány az utazási ágazatot hibáztatta a problémákért, és azzal vádolta őket, hogy a járvány idején leépítették a személyzetet, majd nem pótolták őket megfelelően. Michael O'Leary azonban visszadobta a labdát és azt állította, hogy Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból problémákat okozott az iparágnak az európai munkavállalók toborzásában, és a Brexitet „katasztrófának” nevezte.
(Borítókép: Faludi Imre / MTI)