A streamingóriás Netflix 30 országban, Ázsiában, Európában, Latin-Amerikában, a Szaharától délre fekvő részein Afrikának és a Közel-Keleten csökkenti az árakat, hogy több előfizetőt tudjon bevonzani.
Az árcsökkentésre azért került sor, mert az emelkedő megélhetési költségek miatt a háztartások egyre szorosabbra húzzák a nadrágszíjat, a Netflix pedig egyre nagyobb versenyt támaszt a vetélytársakkal szemben.
A tagoknak még soha nem volt ennyi választási lehetőségük, ha szórakozásról van szó
– mondta a vállalat szóvivője a BBC-nek.
Az előfizetési díjakat csökkentették többek között Malajziában, Indonéziában, Thaiföldön, a Fülöp-szigeteken, Horvátországban, Venezuelában, Kenyában és Iránban.
A CSÖKKENTÉSEK BIZONYOS DÍJCSOMAGOKRA VONATKOZNAK, EGYES ESETEKBEN AZ ELŐFIZETÉSI DÍJAK A FELÉRE CSÖKKENNEK.
„Mindig keressük a módját annak, hogyan javíthatjuk tagjaink élményét. Megerősíthetjük, hogy bizonyos országokban frissítjük a szolgáltatás árazását” – mondta a Netflix szóvivője.
A cég részvényei csütörtökön 3,4 százalékos csökkenéssel zártak New Yorkban, miután a The Wall Street Journal elsőként számolt be a történetről.
A Netflix, amely több mint 190 országban működik, egyre nagyobb versenyben van a versenytársakkal, köztük az Amazonnal, az HBO-val és a Disney-vel.
Tavaly a cég több száz munkahelyet szüntetett meg, és olcsóbb, hirdetésekkel ellátott streamingopciót indított, miközben azért küzdött, hogy növelje részesedését az egyre nagyobb versenyben lévő streamingpiacon. Januárban a Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters felvázolta, hogyan tervezi, hogy több előfizetőt vonzzon.
Szeretnénk még szélesebbé tenni ezt a spektrumot, ahogyan világszerte több tagot szeretnénk kiszolgálni, és megpróbálunk megfelelő értéket nyújtani ezeken a különböző árfekvéseken
– mondta Peters.
A Netflix a hónap elején több országban is korlátozásokat vezetett be a jelszavak megosztására. Ezek értelmében az ügyfeleknek külön díjat kell fizetniük, ha azt szeretnék, hogy a nem velük élő barátaik és családtagjaik megoszthassák előfizetésüket.
Tavaly nyáron a Netflix nyilvánosságra hozta, hogy április és június vége között csaknem egymillió előfizetőt veszített, mivel egyre többen döntöttek úgy, hogy kilépnek a szolgáltatásból. Januárban azonban a vállalat közölte, hogy az előfizetők száma 2022 végén megugrott.
(Borítókép: Rafael Henrique / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)