Itt az eddigi legfontosabb Counter-Strike GO frissítés: Halleluja, új hitbox rendszer!
A Valve megcsinálta, végre.
Évek óta sírnak a játékosok a CSGO béna hitregje miatt. A problémát az okozta, hogy a Source motor, ami a játékot hajtja, nagyon régi, és a kliensoldal és a szerver mást látott. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy hiába láttam én azt, hogy kiugrott az ellefél a doboz mögül, rántottam oda a célkeresztet, és lőttem fejbe, a szerveren – mivel el volt csúszva minden a klienshez, azaz a gépemhez képest – nem úgy történtek a dolgok, mint nálam. Vagyis hiába tűnt nekem úgy, hogy telitalálat, a szerver úgy látta, hogy mellélőttem. A világ egyik legidegesítőbb hibája.
Ez különösen gyakran fordult elő, ha az ellenfél ugrált, vagy gugolt, bombát hatástalanított, de az egyik legdurvább hibát a létrák okozták. Egy létrán álló játékost ellőni gyakorlatilag lehetetlen volt, mert a feje annyira el volt csúszva a szerveren, hogy valahova a hasa aljára kellett volna lőni, hogy találat legyen belőle.
Ezt most sikeresen javította a Valve, játékosok millióinak örömére.
Mi változott még?
- Animációk: most már látványosan nyúlnak a karakterek minden fegyverért, a gránát animáció is jobb lett, a séta és a guggolás, létrán mászás is új animációt kapott harmadik nézetben, valamint a kés előhúzása is.
- Bomba-hatástalanítás: új "animáció" ez is, ezentúl nem csak odaguggol a CT hatástalanítás közben, hanem "drótok" lógnak ki a kezében levő kitből, amivel hatástalanít. Elég meredek.
- M4A1-S nerf: az árát levitték 3100-ra, viszont a sebzést csökkentették, valamint lassabban is tüzel, és nagyobb lett a szórása.
- Zeus: 100 dolláros áron az eddigi helyett.
- Dual-beretta: megnövelt armor-penetration, és hatótáv növelés
- Overwatch: új opció, most már van lehetőség "griefing" pipálására, vagyis ha direkt veszít valaki, vagy direkt akadályozza a csapattársait (pl. kidobja a bombát a pályáról, leszúrja a csapattársat, stb.)
- Javítottak a ragdoll animáción is, vagyis - bármilyen hülyén is hangzik - élethűbb a lelőtt játékosok hullájának animációja.
- Mostantól pontosak látszik hová céloznak a játékosok harmadik személyű nézetből is, eddig max 45 fokban mozogtak fel/le a fegyverek, így néha úgy tűnt, mintha felfelé ferdén lőtt volna valaki.
- Vége a ladder-strafingnek, vagyis a létrák bugjait kihasználó speed-jumpoknak. Eddig ha megfelelő szögből, megfelelő helyre nézve W és oldalazás gombokkal érkeztünk egy létrára, akkor közel kétszeres sebességgel száguldottunk egy létrán - amivel sok szép trükköt lehetett csinálni, például a híres Nuke létra ugrást. Na, ennek mától vége, a létra semmilyen sebességbónuszt nem ad, akárhogy trükközünk vele. RIP minden KZ szerver.
Összeségében elmondható, hogy ez egy nagyon fontos frissítés, ami egyrészt tükrözi azt, hogy a Valve komolyan veszi a CS:GO-t, és a köré épült játékos közösséget, valamint hallgat is rájuk. Ez az updét nagyon sok játékos szívét melengeti meg, és remélhetőleg egy kis finomhangolással még jobb, még izgalmasabb játékélményt kapunk majd a kedvenc FPS-ünktől.