A magyar vasúton olyan csoda történt, amire 95 éve vár minden igaz magyar ember!
Hogy végre ez a lángoktól ölelt, Trianonban idegen hatalmak által megnyomorított és apróra csonkított ország most végre nőtt egy kicsit! Nem csoda, hát hiszen a magyar reformok működnek, az inflációs és a munkanélküliség mutatók egymást kézen fogva vetették magukat a mélybe, mint egy hitehagyott Gyurcsány-aktivista, a magyar gazdaság pedig nő, nőttön nő.
És most már nemcsak a gazdaság, hanem tényleg az ország, tágul kifelé, mint az unokáját szülő nő széles csípeje a szülés fájdalmas, ám fájdalmában is boldog és nemzetgyarapító pillanataiban. Ennek olvasónk, Mihály foghatta kezében néhány napja az igen ékes bizonyítékát, amikor Tárnok és Ferencváros között vonatozott. Ilyet nem most csinált először, és ráadásul ő az a típus, aki nem dob ki vagy hagy el mindent azonnal, használat után. Így most kézzelfogható bizonyítéka van arról, hogy a két állomás között az út szeptemberről decemberre 2 kilométerrel nőtt.
Önmagában a 2 kilométer persze nem sok – na jó, mondjuk én meghalnék, ha ennyit kellene leúsznom például –, de ha azt vesszük, hogy 24-ről 26-ra, az arányosan már 8,3 százalékot jelent. És emellett azt a nem mellékes, sőt, igencsak húsbavágó változást is, hogy a MÁV-díjszabás szerint már nem 25, hanem 30 kilométeres jegyet kell venni, ami, mint a képen is látható, 465 forint helyett 20,4 százalékkal drágább, 560 forintos jegyet jelent, tehát:
Nem tudom, mi történt a magyar vasúton szeptemberről decemberre, hőtágulásnak ez durva lenne, a tektonikus lemezmozgást is fölösleges lenne okolni, azt hiszem, szóval egyetlen reményem, hogy valahogyan kiderül, ezért az egészért Gyurcsány és az ő 8 éve a hibás, mert akkor elkezdték rosszul számolni, és csak most állt helyre a világ rendje. (Persze lehetne az is egy magyarázat, még ha meghökkentő is, hogy Ferencvárostól Tárnokig nem ugyanannyi az út, mint Tárnoktól Ferencvárosig – hiszen az egyik jegy oda-, a másik visszaútra szól –, de nem, az Elvira szerint most mindkettő 26 kilométer.) De akkor önök szerint mi lehet ennek a magyarázata?
Frissítés:
Több olvasónk is jelezte, hogy a jelenség nem egyedi, a Budapest-Pécs távolság például 228 kilométerről 237 kilométerre nőtt. Egyik olvasóm szerint a változás oka, hogy eddig a budapesti fejpályaudvarok között nem tettek különbséget, most meg már a tényleges távolság alapján megy az utazás. Mondjuk azt nem értem, hogy ebből hogyan jött ki ez a 2 kilométer, vagy hogy a pécsinél hogyan lett 9, de hát nem is vagyok MÁV-elnök.