Végre megvan, miért lesz jó nekünk a Budapest-Belgrád vasútvonal, csak annyit mondunk: FORDÍTÓKORONG!
Sokan sokat számolgattak, agyalgattak már arról, vajon miért is éri meg végső soron Magyarországnak, hogy kínai hitelből csilliárd forintért megépíti a legoptimistább becslések szerint is évszázadok alatt megtérülő Budapest-Belgrád vasútvonalat, ami a Kutyapárt számításai szerint még akkor is olcsóbb lenne, ha a vonal hosszát Audi Q7-esekből raknák ki.
De 2019. április 29-én a Rail Cargo Hungaria Zrt. vasúti árufuvarozó végre pontot tett az ügy végére.
A cég közleménye szerint
ez a dinamikus fejlődés Magyarország kedvező geopolitikai helyzetével együtt számos gazdasági előny lehetőségét kínálja
de ez még mind semmi ahhoz képest, hogy
Magyarország elnyerheti a Kelet-Nyugat és az Észak-Dél viszonylatú áruforgalom "fordítókorongjának" rangját.
Magam nem vagyok járatos vasúti szakzsargonban, ezért elsőre az a kis fémtálca jutott eszembe, amelyen a pénztárosok átforgatják a visszajárót a vevőknek. De egy keresés után kiderült, hogy a fordítókorong igazából ez:
Őszintén, ki ne szeretne egy ilyenen élni?
Egyik, neve elhallgatását kérő kollégánk szerint az őrültnagy kúlságfaktor mellett még praktikus is lenne, ha fordítókorongok lennénk, hiszen "elég lenne egy fasza út, és meglenne, hogy a nap melyik szakában kell menni, ha északra mennél, mikor, ha délre".