Rév Marcell operatőr nemzetközi karrierje végképp beindult: egymás után jönnek ki az Amerikában készült filmjei, legutóbb a Sundance-kedvenc Assasination Nation előzeteséről írtunk, előtte az Al Pacino főszereplésével készült Paternóról áradoztunk, és közben egy Trouble-klipre is beugrott. Rév Marcellnek pörög most az élete. És közben fotóz. Rengeteget. Analóg képeket, mostanában főleg színeseket. A blogján folyamatosan követhető az online naplója, mégis ez a Nagykép az első válogatás a képeiből.
“Azért mert nem vagyok fotós. Nagy különbség van az amatőr és a profi fotós között. Ez csak egy napló nekem, nem művészet.” - magyarázta az Indexnek. “A témaválasztás nyilván tudatos, de ez csak dokumentálás, szeretnék bizonyos, számomra fontos pillanatokat megörökíteni, nem akarok semmi mást mondani ezzel. Esztétikai tudatosság van benne, de semmiképpen sem akarok valami nagyobb művet építeni ebből.”
“Ez az operatőri munkámnak is a lecsapódása, de attól még, hogy egy építész firkálgat motívumokat egy papírra, annak nem lesz sok köze az elkészült épülethez. Attól hogy egy kép egy terepszemlén vagy a forgatáson készült, még nem kapcsolódik a filmhez. És nem is osztok meg olyan képeket, amik szervesen kapcsolódnak egy projekthez, mert a film az ott van a filmben, ami meg nincs, az nem véletlenül nincs ott. Ezek tényleg csak a személyes dolgaim. Olyasmi mint egy írónak a naplója, de semmiképpen sem egy regény.”
Ez a fotó Queensben készült egy barátunk lakása előtt, a tesóm (Rév Dani) meg Zsófi (Geréby Zsófi, Rév Marcell felesége) van rajta. 2015-ban a Sundance filmfesztiválra mentünk a Fehér istennel, és amikor New Yorkban szálltunk át, pár napot ott is töltöttünk. (Fotó:
Rév Marcell)
Otthon nálunk 2017-ben, feleségem és a lányom, Sári. (Fotó:
Rév Marcell)
A Paterno forgatásán készült New York államban, 2017-ben. A víz alatti felvételekhez át kellett öltöznünk, a képen a 2nd unit operatőr látható. Yonkers egy pici iparváros északon, az ottani strandon készültek a vizes felvételek. (Fotó:
Rév Marcell)
Golfautó Dubaiban, 2015. Egy dán haverommal készült egy reklámfilm, és egy golfpályán is forgattunk hozzá. Itt éppen homokvihar volt, azért ilyen furcsa a levegő, azért ilyen sárga minden. (Fotó:
Rév Marcell)
Nagy Zágon operatőr, apukám és egy családi barát a Balatonon, 2012-ben. (Fotó:
Rév Marcell)
Még mindig Zágon! Süsüvel (Schilling Árpád rendezővel) volt egy francia projektünk 2012-ben, és ott készült ez a kép Budapesttől nem messze, a tatai szellemvárosban. (Fotó:
Rév Marcell)
Ez ismét a yonkersi strand és öltöző a vizes felvételekhez. Ugyanaz a fiú, ezúttal elölről. (Fotó:
Rév Marcell)
2014-ben a Fehér Istennel mentünk Cannes-ba autóval, több nap alatt, megálltunk több helyen is. Ez a kép a trieszti kompnál készült (Fotó:
Rév Marcell)
Zsófi a Sziklás hegységben, szintén a Sundance idején (Fotó:
Rév Marcell)
A Budai Irgalmasrendi Kórház boncoló része a Margit híd felőli részén volt, sajnos már lebontották. Nagyon szerettem ezt a hátteret, a filmműs felvételi fotósorozatomat is itt csináltam. Hát nem fogom többet használni. (Fotó:
Rév Marcell)
Jakab Juli a vécén. Dobogókő, 2008. (Fotó:
Rév Marcell)
Marokkó, Casablanca, 2010. Nyolc évvel ezelőtt én terepszemléztem Kenyeres Bálint most készülő filmjéhez, a Tegnaphoz. Főiskolás voltam, úgyhogy mentem helyszíneket keresni. Két hetet voltam kinn, a film legfőbb helyszínét, a szállodát ekkor találtuk a filmhez. (Fotó:
Rév Marcell)
A Fehér Isten forgatása 2014-ben az Illatos úti kutyatelepen. Egy őrület volt az egész forgatás, de ezek a napok különösen kemények voltak: 200 kutya ugatott folyamatosan, miközben a walkie-talkie-n próbáltunk kommunikálni egymással. (Fotó:
Rév Marcell)
Strand Dubajban. Semmi érdekeset nem tudok róla mondani, rettenetes ez a város, pont olyan mint ez a kép. (Fotó:
Rév Marcell)
Geréby Zsófi Andalúziában 2014-ben. Ez nyaralás volt és nem munka. (Fotó:
Rév Marcell)
Valahol romániában, 2014-ben. Egy filmben voltam 2nd unitban, összesen két napot dolgoztam, ott készült ez a kép. (Fotó:
Rév Marcell)
Ez az én lábam 2010-ben a budai hegyekben az egyik rokonomnál, Pont most fotóztam fekete-fehérre is, de valahogy mostanában jobban szeretem a színes filmet. (Fotó:
Rév Marcell)
Süsü Párizsban, 2012-ben. Még mindig az a francia projekt, több etapban forgott, hol Magyarországon, hol Párizsban. Ez egy színházi előadás, aminek a fele tulajdonképpen egy film volt. (Fotó:
Rév Marcell)
Marokkó, szintén a Kenyeres Bálint-filmez, a Tegnaphoz kerestünk helyszíneket. (Fotó:
Rév Marcell)
Marokkó, 2010. (Fotó:
Rév Marcell)
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!