Nem volt vázba épített motor a Touron
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) közel háromezer motorellenőrzést végzett a vasárnap véget ért Tour de France-on, de mindegyik negatív eredményt hozott. A mágnesszkenneres technikával, illetve röntgensugarakkal végzett tesztek célja az volt, hogy kiszűrjék az esetleges csalókat, akik a vázba épített motorral akarnak előnyt szerezni.
Az UCI közlése szerint azonban mind a 2852 ellenőrzés negatív lett. A szakaszgyőztesek és az adott napon összetettben vezető versenyző kerékpárját minden alkalommal ellenőrizték.
Ennek némileg ellentmond az a videó, amelyről a verseny első hetének a végén írtunk. Ebben egy bukás után látszott, hogy Toms Skujiņšnak nem lett nagy baja a bukásban, az útpadkára került, onnan tette vissza a bringáját is az útra. A mozdulat közben a bringa hátsó kereke nagy sebességgel kezdett forogni.
Egyre többet lehet hallani kerékpárba épített rejtett motoros doppingról. Az egyik ilyen technológia kitalálója egy volt magyar versenyző, Varjas István, aki mesélt nekünk a trükkökről.