Szép jubileum, csoda, hogy kiszállt belőle a kétszeres világbajnok. Borzasztó ütközés volt, előtte Gutierrezzel ütközött, hátulról beleszaladt.
Ez a legfontosabb, saját lábán, látható sérülés vagy akár szédülés nélkül sétált el a roncstól.
Szép jubileum, csoda, hogy kiszállt belőle a kétszeres világbajnok. Borzasztó ütközés volt, előtte Gutierrezzel ütközött, hátulról beleszaladt.
Esteban Gutiérrez és Fernando Alonso hatalmas balesetet szenvedett az Ausztrál Nagydíjon, ami után rövid időre meg is szakították a futamot. Szerencsére mindkét pilóta épségben megúszta az ütközést.
Azt cserélnek most rajtuk, amit akarnak, úgyhogy nem látjuk meg Hamilton közepes keverékes taktikáját.
Megszakítják a futamot a 19. körben.
Egyből a falba vágódott, aztán elkezdett pörögni, ahogy elérte a kavicságyat. Brutálisan nézett ki.
Gutiérezzel ütközött, a Haas simán megállt a kavicságyban, de a McLaren iszonyatosan összetört és a fején állt meg. Óriási szerencse, hogy Alonso ki tudott szállni.
Érdekes taktika a Mercedestől.
Ez persze nem meglepő, 2,5 másodperces gyorsulást számoltunk a mezőnyre nézve. Az 1:24.125-ös pályacsúcs, amit Michael Schumacher tart még 2004-ből, talán nincs veszélyben, de most már semmit nem mondunk.
Az új gumikon utolérte a Mercedest és el is ment mellette, nem várta meg, amíg az angol kimegy kereket cserélni. Vettel 1:30.757-tel a verseny leggyorsabb körét futotta.
De azért várjuk meg, Vettel mire megy egy teljes körön az új szuperlággyal. Már a 16. körben járunk közben.
Vettel megkapta, és ráadásul vissza is jött Rosberg elé, akinél gyorsabb is lesz ezzel a gumival, már le is szakította.
Lágyat kapott, megpróbálnak ezzel hosszabb ideig kint maradni, hátha ezen jobban mennek. Rosberg milliméterekkel Hülkenberg előtt ért ki, ötödik helyen folytathatja.
a kerékcseréről visszatérő Bottasszal szemben. A Williams gyorsabb hosszabb távon, de az angol újonc nem adja keményen magát. Pár kanyart bírt, de Bottas végül lenyomta.
Megpróbálnak kerékcserével bevágni a Ferrari alá, mert szuperlágyon nem nagyon jön a versenytempó. A célegyenesben látszik ez a legjobban, Verstappen simán leszakította Hamiltont.
A 16. helyről kezdte meg a futamot a büntetés miatt.
Nem ő az első, mert Magnussennek defektje volt a rajtnál, ami után csodás szikracsíkot húzott maga után, de a tervezett cseréket a Toro Rossó-s spanyol kezdte meg. Button elég közelről látta a szikrákat.
a rajtnál.
Nyolckörös hátránnyal engedhetik el, ha most összerakják. Ha tovább kell szerelni, akkor már csak tesztelni fog éles verseny alatt az orosz.
Rosbergnek nincs meg a tempója, hogy támadja Räikkönent, de lassan megkaphatja a nyakára mindjárt Hamiltont a német. A címvédő 8 másodpercen belül van Vettelhez képest, de amíg előzgetnie kell, addig a Ferrari jár jól, pláne, hogy Rosberg sem fogja elengedni csapattársát.
Bő egy másodperccel gyorsabb a Toro Rossónál, ebből hamar előzés lesz.
Ha a negyedik helyezett tinédzsert gyorsan le tudja nyomni a bajnok, még van esélye a győzelemre, ha beragad, fújhatja.
Véletlenül, mert elszúrta az első kanyart, így harmadik helyett hatodiknak esett vissza a világbajnok.
Amint kialudtak a lámpák, már be is szúrta a Ferrarit a két Mercedes közé, aztán az első kanyarban akadt majdnem össze a két Merci, Hamilton volt hátrébb, fékeznie kellett, ezért csúszott vissza.
Az az új kuplungszabály, hogy nem lehet mindkét kuplungfüllel belőni a fogási pontot, hanem csak az egyikkel lehet játszani. És persze a halasztott indulás sem segített. Mint tavaly a Hungaroringen, olyan volt ez a start.
A negyedik körben, ezzel ötödik az angol, mehet Verstappen után – a holland 2,3 másodperc előnyben van jelenleg
A német még Räikkönenre sem tud tapadni, Hamilton pedig beszorult Massa mögé, a Ferrari tökéletesen kezdett eddig.
Ebből már nem lesz verseny az orosz számára.