Nincs már más dolguk, ők adták az eddigi két kiesőt.
A futam legfontosabb és legdrámaibb pillanata volt, amikor Kimi Räikkönen véletlenül elgázolta egyik szerelőjét a második kerékcseréjénél. Lábtörés az első diagnózis, de valószínűleg nem ússza meg ennyivel a szerelő. Életveszélyben nincs.
Vettel száz százalékos.
1 | Sebastian Vettel | 50 |
2 | Lewis Hamilton | 33 |
3 | Valtteri Bottas | 22 |
4 | Fernando Alonso | 16 |
5 | Kimi Raikkonen | 15 |
6 | Nico Hulkenberg | 14 |
7 | Daniel Ricciardo | 12 |
7 | Pierre Gasly | 12 |
9 | Kevin Magnussen | 10 |
10 | Max Verstappen | 8 |
A szerelőjüket kórházban ápolják a szerencsétlen Räikkönen-gázolás után. Lábát törte, és egyéb lábsérülései is lehetnek.
Helmut Marko végigjárta a fiókcsapat garázsát.
Bottas 2., Hamilton 3., Pierre Gasly megszerezte a Honda legjobb helyét a japánok visszatérése óta, 4. lett a Toro Rosso-pilóta.
A célegyenes végén kibújt Bottas a szélárnyékból, de bebújni nem tudott a Ferrari mellé.
Húzós két köre lesz a Ferrarinak, a Mercedes nyithatja a hátsó szárnyat.
Már csak 3 másodpercet kell ledolgoznia.
Vettel, Bottas, Hamilton a sorrend, tisztes távolságban egymástól. Gasly a Honda legjobb helyét szerzi meg az F1-es visszatérésük óta, ha marad negyedik.
Visszasétált a depóba, a szerelőt ápolják a Ferrari-garázs előtt.
A finnt második kerékcseréjénél túl korán engedték el, az egyik kerék még nem volt kész, a szerelők még dolgoztak, így a Ferrari elcsapott egy szerelőt. Azt, aki a bal hátsónál volt.
Pierre Gasly fantasztikusan megy, jócskán veri a volt hondás, mclarenes Alonsót.
A Ferrari-Merci-Ferrari-Merci sorrendben semmi változás. Gasly, Hülkenberg, Alonso, Magnussen, Ocon, Ericsson a top 10.
Negyedik helyre jött vissza a bajnok. Vettel, Bottas, Räikkönen előtte, mint a kerékcserék előtt.
A célegyenes végén simán elment, a Merci már lassú az öreg gumikon.
A kerékcsere előtt ez csak két másodperc volt, a német korábban váltott friss lágy gumikra, és elhúzott két gyors körrel. Hamilton még mindig nem volt kint, vezet.
A finn visszajött a másik finn elé, visszaállt a kerékcserék előtti Vettel-Bottas-Räikkönen sorrend az angol mögött.
Vettel és Räikkönen egymás után váltott gumit, Bottas került az élre.
Az első hármas (Vettel, Bottas, Räikkönen) szuperlágyon vannak, Hamilton viszont lágyon, ő tehát helyzeti előnyben némileg.
A célegyenesben volt gyorsabb a Haas, de közben nem sikerült beelőzni a kerékcserén levő Gaslyt, pedig ez lett volna a terv.
Tényleg beindultak a középmezőny csapatai.
Az első négyes mögötti csoportban ez kavarodást hozhat, hiszen Gaslyéknak is reagálni kell erre.
Megelőzte Gaslyt, gyorsabban átjött a mezőnyön, mint vártuk volna. 8 másodpercre jön Räikkönen mögött, egyelőre nem kell aggódnia a Ferrarinak, de nem árt hátrafelé nézegetni.
Nincs már más dolguk, ők adták az eddigi két kiesőt.
A mezőny hátsó részében, az eleje még kivár.
A 7-8. helyért mennek egymás mögött.
Nem úgy tűnik, hogy a defekt okozott kárt a kocsin, műszaki hiba lehet. Hat kör alatt két technikai gond, nem a legjobb.
A Toro Rosso első kerekével akadt össze a Force India hátsó kereke, Pérez szerint kicsit károsodott is a kocsija, de nem látja, mekkora a gond.