Ott is a Ferrari végsebessége lehet a döntő majd.
Továbbra is csak Szirotkin áll pont nélkül, így áll az összetett:
A Ferrari első győzelmét szerzi ebben az évtizedben. Hamilton a második, Verstappen a harmadik a futamon. Így néz ki az első tíz:
11 másodperc fölött a különbség, Vettel 14 pontra csökkentheti hátrányát az összetettben.
Nem siette el, megvárta, amíg a Kemmelben elég közel lesz Pérezhez, hogy kockázat nélkül elmenjen a mexikói mellett. A 17. helyről indulva kihozta a maximumot a futamból a finn.
A német előnye 7 másodperc fölött Hamilton előtt, ha nem hibázik, övé a futamgyőzelem.
Talán a futam utolsó előzése jöhet a Mercedes és Force India között.
Ezt mondták neki a rádióban, és nem is hazudtak neki, 3 másodperc a finn hátránya a negyedik helytől, de 0,8-1 másodperccel jobb köröket tud Péreznél.
A svéd 10. helye biztonságban lehet.
Vettel, Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas, Ocon, Grosjean, Magnussen, Gasly, Ericsson a tíz pontszerző. Bottas léphet előre, és Ericsson mögött is eléggé jön Sainz, ott még lehet változás.
A csapat lelombozza a harmadik helyen haladó hollandot, maradnak a száraz körülmények.
Ocont előzte meg a szokott helyen, a Kemmelben, 6 másodpercre van előtte a másik Force India-pilóta, Pérez. Ha őt meg is előzi, Verstappen már messze lesz neki még úgy is, hogy a finné most a leggyorsabb kör a futamban 1:46,286-tal.
Elég volt a felesleges körözésből, két kör hátránnyal áll ki az ausztrál.
A hatodik most a finn, és közel van a Pérez, Ocon kettőshöz. Közben Ericsson előzte meg újra Hartley-t, megszerezve tőle a 10., még pontszerző helyet.
De a svéd öröme elég rövid, a célegyenesben ment el a Sauber a Toro Rosso mellett, az új-zélandi viszont visszatámad a Kemmelben, és vissza is előz. Meddig csinálják majd ezt vajon?
Lágyon még jobban nő a különbség közte és Hamilton között, mint szuperlágyon.
Azért örül a spanyol, hogy mindenki rendben van, külön kiemelve, hogy Charles Leclerc kocsiján megmutatta a Halo, milyen védelmet tud adni.
Megvárjuk, amíg elöl nagyjából mindenki letudja, aztán jelentjük a sorrendet.
Akkor ez el is dőlt, innen behúzza a Ferrarival a győzelmet?
1,5 volt a távolság köztük, amikor Hamilton elment Verstappen mellett, most 1,9, ez jó hír a Ferrarinak.
A 3 másodperc fölötti különbség viszont nagyjából a felére fogyott még úgy is, hogy Hamiltonnak Vettel visszatérése után még meg kellett előznie Verstappent is.
A hetedik helyen a finn, Gorsjean lesz a következő célpontja a 17. helyről induló Mercedes-pilótának.
Lágyra vált az angol, Verstappen mögé picivel ér vissza, tehát most a harmadik, de hívják ki egyből Vettelt is.
Hamilton panaszkodik a bal hátsó hólyagosodására, lassan eljön a lágy szett ideje.
Hamilton nagy hajrájával is 3,2 másodpercre megy a német, nem kell aggódnia.
A francia lehúzódott a Kemmelben az ideális ívről, tudta, hogy ez nem az a harc, amibe bele kell állni. Bottas a nyolcadik helyen, 2,3 másodpercre jön Magnussen mögött.
Marcus Ericsson Sauberjét előzte a Kemmelben, hatalmas volt a sebességkülönbség, így lesz ez mindjárt Pierre Gasly Toro Rossójával szemben is.
Most lett ideális a szuperlágy a Mercedes alatt? Az közben biztos, hogy Hamiltonnak nem kell hátrafelé néznie, Verstappen körönként 1 másodperccel lassabb nála, már 13 másodperc van közöttük.
2 tizedet hozott hozott az előző körben Vettelel, a második szektora volt nagyon gyors a Mercedes-pilótának. De még így is 3,7 másodperc a hátránya a Ferrari mögött.
A biztonsági autó miatt pár körrel eltolódott az eredeti taktika, de már újra abban a zónában vagyunk, amikor jöhetnek a cserék.