Jött is a Ferrarinál a csapatutasítás, nem várták meg, hogy a kerékcserével kelljen trükközni. Vettel most 5 másodpercre jön a második helyen autózó Bottas mögött, meglátjuk, tud-e faragni ezen a hátrányon úgy, hogy elment a döntés ellen azért erősen tiltakozó Leclerc mellett.
Vettel pár tizeddel Verstappen elé ér vissza, neccesen, de sikerült megtartaniuk a Vettel helyét, de így szinte biztos, hogy Leclerc már csak Verstappen mögé érhet vissza, félig tehát bejött a Red Bull lépése. Meglátjuk, hogy kemény gumin ki a gyorsabb, lehet, hogy egy jó csata lesz ebből?
Épp Räikkönen elé rét vissza Verstappen, aki így friss gumikkal nyerhet egy picit a még a pályán maradó Ferrarikhoz képest. Illetve nem sokat, mert Vettel azonnal reagál is a Red Bull lépésére.
Bahreinben dupla Renault-kiesés volt, Kínában is megvan ez első, szinte biztos, hogy a Renault-motor hibájából, más oka ugyanis nem lehet a kiesésre.
„Elég sok időt vesztek így. Nem tudom, hogy érdekel-e titeket, de azért mondom” – jelzi amiatt, hogy Vettel újabb kanyarban fékezi el magát. Bottas már 7,5 másodpercre előttük, nem nagyon kerül közelebb hozzájuk a második hely.
Most a német fékezi el magát, de nem volt elég közel a csapattárs hozzá, hogy komoly veszélyt jelenthessen rá. Vettel egyébként semmit nem közelített Bottashoz, a két Ferrari hátránya már lassan 7 másodperc a második Mercedeshez képest, Hamilton pedig 11-12 másodpercre megy tőlük az élen.
Grosjean ment el Nico Hülkenberg mellett a jó időben meghozott döntésnek köszönhetően. A páros most a 15-16. helyen, de csak a kerékcsere miatt estek hátra a top 10-ből. Azóta már Kubicát is megelőzte a kettős, szóval már a 14-15. helyeknél járnak, és még van előttük egy Williams, és több másik, még kerékcsere előtt álló versenyző.
Jött is a Ferrarinál a csapatutasítás, nem várták meg, hogy a kerékcserével kelljen trükközni. Vettel most 5 másodpercre jön a második helyen autózó Bottas mögött, meglátjuk, tud-e faragni ezen a hátrányon úgy, hogy elment a döntés ellen azért erősen tiltakozó Leclerc mellett.
Giovinazzi kerékcséréje miatt viszont a 17. helyere jött vissza. Az olasz kiállása azt mutatja, a két kerékcserét tervezők lassan kezdenek jönni, és a 9. körben Romain Grosjean folytatta is a sort.
Ez most a sorrend, Räikkönen van közel Hülkenberhez, és a két Ferrari között is nagyon kicsi a különbség, 0,8-1 másodperc között mozog.
Vettelt ért még közelebb hozzá a rontás miatt, de előzni még nem tud a német. Közben Lewis Hamiltoné a versenyben futott leggyorsabb kör, a világbajnok előnye 2,3 másodperc a csapattárs Valtteri Bottas előtt.
A két McLaren meglökése miatt. Ezzel eléggé hátra kerül majd az orosz.
A 15. helyre jött fel a Toro Rosso thai pilótája, aki, ha nincs a harmadik szabadedzésen szenvedett komoly balesete, akár a top 10 közeléből is indulhatott volna, úgyhogy pár előzés még biztos van benne, főleg, hogy Kvjat nem csak a rajt után hibázott, most is elmért egy kanyart, ahogy Strollt előzte volna.
Jöhet a bahreni csapatutasítás félig fordított verziója? Akkor arra kérték Leclerc-t, ne bántsa Vettelt, de mégis megelőzte a győzelem reményében, most pedig lehet, hogy Vettel elengedésére kérik majd, kérdés, hogy most szót fogad-e.
Négy helyet előrelépve a nyolcadik helyen most a Racing Point pilótája. Magnussen szúrta el a rajtot, ő a top 10-ből kicsúszva most csak a 12.
Kvjat ért össze mindkét McLarennel, sok a törmelék a pályán, ezeket szedegetik. Az orosz miatti kontakt meg is dobta az egyik McLarent, de mindkettő ment egyből a boxba kerékcserére, Norris még új orrkúpot is kapott. Norrisnak a padlólemeze is sérült, arra kérték, folytassa a futamot, de meglátják, mi lesz a vége.
Leclerc pedig Vettel mellett megy el, helycsere a Mercedesnél és a Ferrarinál is.
A holland visszakapja a helyét a rajtra, mert nem előzte meg a teljes mezőny – ebben az esetben ott kellene maradnia hátul – Kubica pedig alapból eléggé hátul volt, de ez nem túl jó jel, hogy a közepes gumik ennyire csúsznak a hidegben.
Elindult a mezőny a felvezetőkörre.
A finn minimális különbséggel verte az időmérőn a csapattárs Lewis Hamiltont, izgalmas rajt várható majd már csak kettejük miatt is. A Mercedesek egyébként a kanyarokban gyorsak, az egyenes a Ferrarié, de meglátjuk, hol mekkora az előny, és kitudja jobban kihasználni a kocsija erősségét.
Íme a rajtsorrend:
Ez az egykiállásos taktikára készülőknek kedvezhet, de az még így is kockázatos lehet, a kétkiállásos taktika lehet a nyerő, bár egy hosszabb biztonsági autós szakasz ezt egyből módosíthatja.
A Ferrari a bahreini elektronikai hiba után – rövidzárlat miatt szállt el egy henger az élen haladó Charles Leclerc kocsijának motorjában – új elektronikai vezérlőket vitt Kínába, amiket minden Ferrari-motoros csapatnak felajánlottak. A két gyári Ferrariban és a két Haasban cserélték is, az Alfa Romeo viszont nem kérte a frissítést, ez lett a vesztük, ugyanis Antonio Giovinazzi pontosan ugyanolyan hiba miatt nem tudott elindulni az időmérőn, ami miatt Leclerc bukta a győzelmet a legutóbbi futamon.
Giovinazzi az utolsó sorból rajtolhat.
Vagy az 1001., más számítások szerint pedig akár az 1002. a be nem számolt futamok miatt. Bárhogy is van, az F1 vezetősége már jó előre ezt, a Kínai Nagydíjat jelölte ki a történelmi 1000. futamnak, úgyhogy ünnepeljünk. Minden, amit a nagy 1000. háteréről tudni kell.