Kilenc év után nyert újra hazai pályán a Ferrari, nagy pillanat ez most nekik.
Pályaelhagyás miatt büntetik a Red Bull thai pilótáját, aki Magnussennel harcolva szerzett előnyt egy levágással valahol. Albon majd a kerékcserénél tudja le ezt az 5 másodperces büntetést.
Az olasz megelőzte Kvjatot a nyolcadik helyért, és már megy is tovább, hátha Albont is el tudja csípni. Verstappen egyébként már a 14. helyen közben, és elég sűrű előtte a mezőny, tehát gyors előzgetésbe kezdhet a hamarosan a pontszerző helyek közelébe érő holland.
Ő áthajtásos büntetést kapott, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, miután kicsúszott, ahogy Vettel veszélyesen tért vissza elé.
A gyanú szerint nem megfelelő gumikon kezdte meg a futamot a boxutcából rajtoló finn.
Nem lett volna értelme várni, így most az utolsó helyen halad, már egy kör hátrányban.
Ez a legsúlyosabb büntetés, amit a kizárás alatt kaphatott a német, a stewardok keményen lecsaptak a rettentő veszélyes manőverre. Vettel már kemény gumin van, amivel akár végig is mehet a futamon, így viszont a 10 másodperces megállóval még nehezebb helyzetbe került.
Az élen haladó Ferrari mögött két Mercedes jön, a német csapat így akár kétféle taktikával, vagy ügyesen szervezett szélárnyékozással is fel tudja venni a versenyt Leclerc-rel, akinek nem maradt hátvédje Vettel személyében, hogy esetleg egy kerékcsere után feltartsa Hamiltonékat.
Leclerc, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Giovinazzi, Albon, Kvjat, Magnussen a tíz pontszerző, de Magnussen nyakán ott jön Pérez, és mögötte Stroll is, aki megúszta boxkiállás nélkül a Vettel-esetet.
Ebből még büntetés is lehet Vettelnek, nem volt elég körültekintő. De Stroll sem, amikor visszatért, ő egy Toro Rossót szorított le a sóderágyba.
De mit csinált ott Lance Stroll a Ferrari környékén? Nem láttuk az esetet, csak a két megfordult autót. Stroll aztán elég veszélyesen jött vissza a pályára, egy pilótának úgy kellett kikerülnie az út közepén forduló Racing Pointot. Vettel új első szárnyat és friss kemény gumikat kap, az utolsó helyről folytathatja.
Lágy gumikon száguld a Red Bull, egyelőre övé a leggyorsabb kör, de még így is 18 másodperc a hátránya a 19. Kimi Räikkönen mögött. Az élen továbbra is Leclerc, Hamilton, Bottas, Vettel a sorrend, majd a két Renault jön.
Albon kezdett agresszív előzési manőverbe, aminek a végén Sainz nem hagyott helyet a Red Bullnak visszatámadás közben. Albon a sódert és a füvet is megjárva a 11. helyre került vissza.
Nem sokáig örülhetett a 2020-as szerződésért is harcoló német pilóta a Renault-ban. Leclerc 1 másodpercre húzott el Hamilton előtt, de nem számottevő a különbség köztük. Max Verstappen új első szárnyat kapott, valahol a rajtnál megsérült a Red Bull eleje, vagyis a mezőny végéről, elég nagy hátrányból kell felküzdenie magát a 19. helyről induló hollandnak.
Leclerc megtartotta az első helyét az élen, Hülkenberg viszont hatalmasat rajtolt, megelőzte Vettelt a negyedik helyért.
Elindul a mezőny a felvezetőkörre. Kritikus lehet majd a rajt, nagyon hosszú a célegyenes, és ez nem az élen kezdő Charles Leclerc-nek, hanem a mögötte, szélárnyékban érkező pilótáknak kedvez majd.
A 11. Magnussen és a 13. Grosjean, vagyis a Haas két pilótája is lágy gumi mellett döntött, a többiek viszont a 12. hely mögött mind közepes keveréken kezdenek, amivel szintén végre lehet hajtani az egykiállásos taktikát. Meglátjuk, lesz-e valakinél valami érdekesebb stratégia.
Összesen 9 vadászrepülő szállt el kötelékben a célegyenes fölött Monzában, három-három zöld, fehér és piros füstcsíkot húzva, hogy az égre fessék az olasz zászlót. Lentről sem volt rossz a látvány, de a repülőkből nyíló kilátás verte azért.
A Pirelli szombaton prezentálta a még fejlesztés alatt álló gumikat, amiket jövőre komoly tesztelésnek vetnek alá, ehhez pedig a Renault-tól kapnak majd egy tesztautót.
Az első gumi szélessége pár centit csökkenhet majd, de a hátsó gumik átmérője 67-ről 70-72 centire nőhet, kicsit felidézve az 1970-es évek gépeit. Az F1-ben csak 2021-ben váltanak, de az F2-ben már egy évvel korábban használják majd az új felniket.
Lágyról közepesre váltva lehet elérni a leggyorsabb taktikát, ehhez a 22. kör környékén javasolja a kerékcserét a gumiszállító, de hasonlóan gyors lehet a lágyról egyből keményre váltó verzió is, egy 19. körös kiállással.
És ha már gumik, ritka estre van példa Monzában, a Mercedes és a Ferrari is kereket cserélt a parc fermé alatt, de mindkét csapat igazolni tudta az FIA felé, hogy sérülést találtak az abroncsokon. Lewis Hamiltonnál a két hátsó, Sebastian Vettelnél a bal hátsó gumi lett új a futamra.
Tavaly jó esélyük volt a rossz sorozat megszakítására, hiszen Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, vagyis két Ferrari indulhatott az első sorból, de a párosnak sikerült addig csatáznia egymással a rajt után, hogy végül Lewis Hamilton lett a nevető harmadik, és végül megnyerte a futamot.
Az utolsó monzai Ferrari-győzelmet még Fernando Alonso hozta 2010-ben, amikor 3 másodperc alatti különbséggel nyert Jenson Button előtt a pole-ból indulva.
Max Verstappen motorcsere miatt amúgy is a mezőny végéről rajtol volna, de végül mért kör nélkül zárta a szombati időmérőt egy kisebb technikai hiba miatt, ennek ellenére természetesen megkapta az indulási jogot a holland, aki a 19. helyről, de a rajtrácson utolsóként indul majd.
A 20. pilóta, Kimi Räikkönen a boxból kezd majd az időmérős kicsúszása miatt – az Alfa Romeo váltót is cserélt a kocsiban, illetve egyéb módosításokat végeztek rajta, ami miatt ki kellett kérni a parc ferméből, és így csak a boxutcából indulhat majd a finn. A módosítások egyébként jól jöhetnek neki, hiszen megkapta a Ferrari 3. specifikációjú motorját.
Räikkönen mellett Lando Norris, Pierre Gasly és Sergio Pérez kapott még rajtbüntetést motoralkatrészek cseréje, vagy komplett motorcsere miatt. Mindezek után így néz ki a rajtsorrend: