Lewis Hamilton indulhat az első rajthelyről a szombati sprintfutamon Brazíliában, ám vasárnapra öt rajthelyes büntetést kapott.
Tovább folytatódik a 2021-es F1-es világbajnokság. A helyszín ezúttal Brazília, és rögtön kezdjünk egy kis érdekességgel. A verseny elnevezése hivatalosan ugyanis Sao Pauló-i Nagydíj. Ennek az oka, hogy ezt a futamot nem az állam a finanszírozza, hanem maga a város. Azonban az elnevezések közötti okfejtésnél sokkal izgalmasabb az idei bajnokság, hiszen Max Verstappen és Lewis Hamilton csatája mérföldkőhöz érkezhet ezen a hétvégén, hiszen amennyiben a holland újra nyer, akkor már – nyilván a körülmények megfelelő alakulása esetén – akár a következő, Katari Nagydíjon világbajnok lehet.
Ne szaladjunk ennyire előre, hiszen vár még ránk egy remek futam Brazíliában, ahol idén harmadszor és utoljára, sprintkvalifikációs lebonyolítással rendezik a hétvégét. Eddig a Brit és az Olasz Nagydíjon alkalmazták ezt a formulát, amiért többek között Verstappen sem rajong, ami nem csoda, hiszen eddig mind a két sprintkvalifikációs hétvége főfutamán kiesett – mind a két alkalommal Lewis Hamiltonnal ütközött a pontverseny éllovasa. Ennek a lebonyolításnak a lényege, hogy a pénteki két szabadedzés helyett egy tréninget és egy időmérőt tartanak, majd szombaton egy újabb szabadedzés után jön a 100 km-es sprintfutam, amelynek a befutója adja majd a vasárnapi rajtsorrendet.
Az első gyakorláson Hamilton autózta a legjobb időt 1.09.050-nel, azonban a címvédő már ekkor hátrányba került Verstappenhez képest, ugyanis a Mercedesnél belsőégésű motort kellett cserélni, amely miatt a hétszeres világbajnok öt rajthelyes büntetést kapott a vasárnapi futamra.
Q1
Jöhetett a szombaton megszokott, három szakaszból álló időmérő, ami meghatározta a sprintfutam rajtsorrendjét. Mindenki a piros oldalfalú lágyakon hajtott a pályára, itt érdemes is szót ejteni a Pirelli gumikínálatáról, az olasz cég ugyanis a C2-C3-C4-es abroncsokat hozta el Brazíliába. Büntetés ide vagy oda, Hamilton továbbra is gyors volt és 1.08.824-el az élre állt, 505 ezredet verve Verstappenre. Pár perccel később a címvédő tovább faragta idejét az élen. Az első szakasz végén Stroll, Latifi, Russell, Schumacher és Mazepin nem érte meg a Q2-t.
Q2
Feltekerte a motort a Red Bull is és Verstappen 1.08.567-tel az élre állt, míg Hamilton körét pályaelhagyás miatt elvették. A holland mögött Gasly, Leclerc és Bottas állt. Hamilton következő köre már érvényes volt, 1.08.383-mal át is vette a vezetést. Végül az időmérő középső szakaszában Ocontól, Vetteltől, Cunodától, Räikkönentől és Giovinazzitól búcsúztunk. Hamilton közben a Q2 végén 1.08.068-as kört futott az élen.
Q3
A fő kérdés az utolsó felvonás előtt az volt, hogy képes lesz-e valaki megtréfálni az addig ihletett formában vezető Hamiltont. A Mercedes azonban az időmérő utolsó szakaszában is pokolian gyors volt a címvédő kezei között, Hamilton 1.08.107-tel bejött az első helyre, két és fél tizedet adva Verstappennek, aki rádión jelezte, hogy a gumik már a nyolcas kanyarban túlmelegednek. Jöhettek az utolsó próbálkozások az időmérőn.
Végül Hamilton 1.07.937-tel, több, mint négytizedes előnnyel behúzta az időmérőt Verstappen előtt, így ő kezdheti meg az élről a sprintfutamot szombaton. Ám tegyük hozzá, hogy a vasárnapi futamra így is öt rajthelyes büntetést visz magával a brit.
A hétvége programja szombaton, magyar idő szerint 16.00-tól a második szabadedzéssel, majd 20.30-tól a sprintfutammal folytatódik.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítet te.